Canadese verzekeringswerkgroep gaat impact harde markt onderzoeken

Het Insurance Bureau of Canada (IBC), het Canadese Verbond van Verzekeraars, heeft een speciale werkgroep in het leven geroepen om te onderzoeken wat de invloed is van de harde markt voor zakelijke verzekeringen voor bedrijven en consumenten in Canada. De National Commercial Insurance Task Force is volgens het IBC opgericht in reactie op verhoogde premies voor zakelijke verzekeringen die volgen op jaren van aanzienlijke verliezen .

De werkgroep omvat  verzekeraars, verzekeringsmakelaars, lokale kamers van koophandel, het bedrijfsleven  en risico-experts  om de impact van de verhardende verzekeringsmarkt te onderzoeken en met  aanbevelingen te komen om verzekeringen betaalbaar en toegankelijk te houden in het hele land. “De taskforce zal mogelijkheden onderzoeken om consumenten te helpen risico’s te beperken en kosten te beheersen.”

Don Forgeron, president en CEO van de IBC, zei: “We hebben van betrokken partijen in het hele land gehoord welke uitdagingen zij tegenkomen bij het vinden van betaalbare verzekeringsoplossingen en willen weten wat we kunnen doen om de bestaande problemen op te lossen. We zijn ervan overtuigd dat als alle belanghebbenden samenwerken, we oplossingen kunnen vinden om de kosten te beheersen en uiteindelijk het aanbod van goede, betaalbare verzekeringen te   verbeteren. ”

De werkgroep bestaat uit vertegenwoordigers van het Canadian Condominium Institute (woningcorporaties), de Canadian Trucking Alliance, (Vervoerdersorganisatie) de Canadian Federation of Independent Business (werkgeversorganisatie), de Insurance Brokers Association of Canada, de Risk and Insurance Management Society, de IBC, de verzekeringssector en andere belanghebbenden. Een rapport van de werkgroep met aanbevelingen zal in het najaar van dit jaar worden gepresenteerd.