Bijna twee van de drie Britse klanten wil meer horen van hun verzekeraar

Verzekeraars zien de mogelijkheden over het hoofd  om potentiële klanten voor zich te winnen, bestaande klanten aan zich te binden en de klanttevredenheid te verhogen door onvoldoende met hen te communiceren. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse makelaar Collinson onder ruim 2.000 volwassenen die een nieuwe reis- auto- of  inboedel/opstal-verzekering kochten of hun bestaande polis wilden verlengen.

Zo zegt  63% van de verzekeringsklanten open te staan voor meer informatie van hun verzekeraar  en 73% dat zij geïnteresseerd zijn in gerichte productinformatie. Daar staat tegenover dat 46% van de respondenten aangeven dat zij wel geregeld informatie van hun verzekeraar ontvangen en 61% dat zij worden geïnformeerd over relevante productvoordelen.  

Meer dan driekwart (79%) van de ondervraagden zegt dat zij vooral informatie van hun verzekeraar ontvangen rond de verlengingsperiode, 67% bij polisaanpassingen  en 37% bij wijziging van condities en voorwaarden. Daarnaast geeft de helft van de verzekerden aan dat zij positiever naar hun verzekeraar zouden kijken als zij bepaalde voordelen zouden krijgen aangebeden, zoals hulp bij vliegvertraging of 24/7 bereikbaarheid van een dokter, en 69% zegt bereid te zijn om verzekeraars contact met hen te laten opnemen in ruil voor een premiekorting of een andere incentive.