Autoverzekering.nl roept Allianz Direct uit tot beste autoverzekeraar


 Allianz Direct is uitgeroepen tot ‘Autoverzekeraar van het Jaar’. In de eerste verkiezing op basis van consumentenonderzoek van de onafhankelijke vergelijkingssite, Zij scoorden met een 7,5 het hoogste gemiddelde op de verschillende dekkingen (WA, WA beperkt casco, WA volledig casco). De top drie wordt aangevuld door Aegon (7,29)  en Hema (7,23).

In het onderzoek is gekeken naar de belangrijkste wensen van autobezitters op het gebied van de polisvoorwaarden van een autoverzekering, welke vervolgens zijn vergeleken met het polisaanbod van de huidige autoverzekeraars in Nederland. De Top-10 bestaat verder uit Klaverblad (7,22), NN (7,08), asr (7,01)Reaal (6,95). Ohra (6,50), FBTO (6,41) en NowGo (6,40)

Aansluiten bij wat autobezitters belangrijk vinden
De combinatie van een ruime dekking bij schade en goede bereikbaarheid van de verzekeraars weegt volgens de onderzoekers zwaarder dan de hoogte van de premie blijkt uit het onderzoek. De rapportcijfers laten zien dat de inhoud van polisvoorwaarden in de huidige autoverzekeringsmarkt soms ver af liggen van de wensen van de consument. Frederik van der Veen, CEO bij Autoverzekering.nl, licht toe: “De rapportcijfers zijn eigenlijk nog best laag, wat betekent dat er nog veel ruimte voor verbetering is. We zien dat autoverzekeraars de klant nog meer centraal dienen te stellen om beter aan te sluiten bij wat autobezitters belangrijk vinden.”

Markt van autoverzekeringen duidelijker en transparanter maken
Het doel van het onderzoek naar de Autoverzekeraar van het Jaar is tweeledig: “Enerzijds willen we achterhalen wat consumenten het belangrijkst vinden aan hun autoverzekering, zodat we verzekeraars helpen om hun polissen hier beter op aan te laten sluiten. Anderzijds wilden we onderzoeken welke verzekeraars het best aan deze behoeftes voldoen, zodat we die informatie op onze website kunnen verwerken. Zo maken we het vergelijken van autoverzekeringen makkelijker door te laten zien wat andere consumenten vinden en welke verzekeraar daarbij aansluit. Door de inhoud van de – vaak moeilijk te begrijpen – polissen uit te pluizen en de verschillen te laten zien, maken we de markt van autoverzekeringen duidelijker en transparanter”, aldus van der Veen.

Ron Adams, Marketing & Sales Manager bij Allianz Direct, zegt: “We voelen ons vereerd dat wij de eerste Autoverzekeraar van het Jaar verkiezing hebben gewonnen. Volgens Autoverzekering.nl zijn wij de best scorende autoverzekeraar op polisvoorwaarden en hier zijn we natuurlijk erg blij mee. Het is goed om te zien dat het kritisch tegen het licht houden van onze polisvoorwaarden zijn vruchten afwerpt en dat stimuleert ons wederom om nog beter aan te sluiten bij de wensen van de klant.”

Meer weten? Lees de blog via deze link of het bijbehorende whitepaper via deze link.