ASR ‘dat vind ik’- reclame ‘wint’ Loden Leeuw 2018

Verzekeraar a.s.r is de winnaar geworden van de Loden Leeuw 2018, de prijs voor de meest irritante reclame van het jaar, uitgereikt door TV-programma Radar. In de ‘Dat vind ik’ reclame speelt rapper Sticks een hoofdrol, die op monotone toon de maatschappelijke kant van de verzekeraar benadrukt. De ASR-reclame kreeg maar liefst 45% van de stemmen. In de categorie irritantste reclame gaat de tweede plek naar Becam (34%) en de derde plek naar KPN (19%). Er zijn in totaal 63.351 stemmen uitgebracht

René Froger kreeg 70% van de stemmen in de categorie irritantste BN’er,‘Het klinkt als een krijtje over het schoolbord’, zeggen mensen over de reclame van Froger voor Eyelove. De radiospot ‘Ik ga naar Eyelove’, kreeg zaterdag ook al Radioleeuw. In de categorie irritantste BN’er eindigen Gerard Joling voor Lidl (19%) en André Hazes voor Essent (11%) op de tweede en derde plek.