apc holland koppelt eigen administratiesysteem aan die van Aplaza

Volmachtbedrijf apc holland heeft per 1 december jl. het eigen administratiesysteem gekoppeld aan die van Aplaza. Daardoor kunnen met apc holland werkende intermediairbedrijven hun administratieve rompslomp verder verminderen en zo meer tijd overhouden voor het onderhouden van persoonlijk contact van en advies aan hun klanten.

“Aplaza maakt het leven voor verzekeringsadviseurs gemakkelijker én goedkoper. Aplaza koppelt softwaresystemen van adviseurs met de extranetten van verzekeraars en serviceproviders waardoor het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden behoren. Hierdoor zijn alle klantgegevens altijd up-to-date”, verduidelijkt apc holland in een nieuwsbrief aan het intermediair.

Hierin zet het volmachtbedrijf tevens de voordelen voor het intermediair kort op een rij: automatische verwerking in het eigen administratiesysteem, sneller de nieuwe polis binnen en ook mutaties gaan sneller.Via Aplaza ontvangen de relaties van apc holland documenten zoals het pakket- of polisblad, voorwaarden, verzekeringskaart en facturen automatisch in het eigen  administratiesysteem. Daarnaast blijft het bij apc holland ook mogelijk om de documenten via e-mail te ontvangen. 


Op de eigen website omschrijft Aplaza de voordelen als volgt: “Gemakkelijk aanvragen, mutaties en offertes – kortweg transacties – doen én op een eenvoudige manier documenten en berichten ontvangen: dat is Aplaza. Je kunt hiermee tot wel tien minuten tijdwinst per transactie realiseren. Bovendien beschik je dankzij de koppeling met Aplaza altijd over een foutloze administratie en ontvang je documenten en berichten digitaal direct in het juiste klantdossier in het eigen backoffice systeem. Met Aplaza hoef je documenten niet langer te scannen, te printen of per post te versturen. Dat scheelt al snel gemiddeld 1330 uur per jaar per intermediair.”

De service van Aplaza is gericht op het optimaal afhandelen van grote stromen berichten en documenten. Prolongatie- en mutatieberichten, polisdocumenten, brieven en boekingsstukken etc. worden door de aangesloten verzekeraar of serviceprovider klaargezet, waarna je ze met één druk op de knop kunt binnenhalen. Vervolgens worden ook deze documenten en berichten in het backoffice systeem automatisch gekoppeld aan het juiste klantdossier. Ook transacties die ingevoerd worden op het extranet van een aanbieder worden op dezelfde manier gekoppeld aan het juiste klantdossier.

Hier vind je een korte introductievideo https://www.youtube.com/watch?v=kp3UcalBCIs&t=1s