Drie kwart (74%) van de leidinggevenden zegt dat hun bedrijf een op maat gemaakt DE&I beleid hebben ontwikkeld, 84% heeft collega’s aangewezen die verantwoordelijk zijn voor het leiden van DE&I initiatieven en 93% van de bedrijven geeft aan een sterke senior leidinggevende ondersteuning en sponsoring hebben voor gerelateerde initiatieven, Dat zijn enkele uitkomsten uit een wereldwijd onderzoek van Aon (2022 Global Diversity, Equity and Inclusion Survey)
Volgens het rapport is diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) op de werkplek de afgelopen twee jaar sterk geëvolueerd, omdat veel organisaties hun DE&I-inspanningen hebben ingebed in het beleid van de hele organisatie: van voordelen en vergoedingen tot training van managers en talentontwikkeling. “ Naarmate dit beleid rijper wordt, nemen organisaties ook een meer gegevensgestuurde aanpak om te bepalen hoe effectief hun inspanningen zijn en waar ze moeten verbeteren.
Bedrijven met een hogere mate van werknemersbetrokkenheid hebben vaker een interne definitie van DE&I, hebben vaker meer kans op een goed afgerond beleid dat verschillende dimensies omvat, en meer kans op het meten van resultaten. De onderzoekers ontdekten verschillen tussen regio’s en in hoe goed ze dit doen. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) zegt 86% van de respondenten een consistente definitie van DE&I. Dit cijfer is het laagst in Latijns-Amerika met 73%.
“Om uw DE&I-agenda met succes aan te sturen, moeten management en senior leiderschap eerst geloven in de fundamentele waarden van hun bedrijf en vervolgens een werkomgeving een werkomgeving creëren waar werknemers hun zelf kunnen zijn. Vergeet niet om altijd uw vooruitgang te meten onderweg – het is altijd essentieel om een doel te hebben en en cijfers om je doel te ondersteunen”, zegt Eduardo Davila, CEO van EMEA en medevoorzitter van de Global Inclusive Leadership Council, Aon
