Alpina Group lanceert nieuw klantmerk: Diks verzekeringen wordt als eerste Alpina; ook Alpina@work inmiddels gelanceerd

Alpina Group, specialist in financiële dienstverlening in Nederland en België,  lanceert vandaag (1 oktober)  het nieuwe merk Alpina. Alle bemiddelings- en adviesdiensten op het gebied van verzekeringen, hypotheken, financiële planning, pensioenen en makelaardij worden gefaseerd gemigreerd naar dit nieuwe merk. Diks, online aanbieder van verzekeringen, gaat op 1 oktober als eerste over naar Alpina. Op korte termijn worden ook de merken voor de arbodienstverlening en de serviceproviding voor adviseurs bekendgemaakt.

De lancering van Alpina volgt op de fusie van de Voogd & Voogd Groep en de Heilbron Groep in juni 2021. Michael de Nijs, CEO van Alpina Group: “Ik ben heel blij dat we dit nieuwe merk nu kunnen lanceren, al realiseer ik me dat zowel klanten als medewerkers gewend zijn aan de huidige merken. Het is echter logisch om het enorme potentieel dat is ontstaan door de fusie, optimaal te benutten. Dat doen we door de prachtige bedrijven in het bereik van financiële bemiddelings- en adviesdiensten gefaseerd te migreren naar Alpina, als onderdeel van Alpina Group. Op deze manier kunnen we straks nog meer dan ooit een totaalpakket en maatwerk bieden.”

 Migratie

De overgang naar het klantmerk Alpina gebeurt niet van de ene op de andere dag. De migratie van de meer dan 50 kantoren gaat van start op 1 oktober en loopt zoals het er nu uitziet tot eind 2023. “We hadden al vóór de fusie de wens om onze dienstverlening en producten nog verder uit te breiden en te professionaliseren”, vertelt Bas van Twillert, commercieel directeur. “Nu is het moment waarop we met de lancering van Alpina ons aanbod voor zowel particulieren als bedrijven kunnen optimaliseren en onze klanten nog beter kunnen bedienen. Dat doen we zowel online als offline, waarbij de keus en wens van de klant altijd leidend is. Klanten missen misschien in het begin een vertrouwde naam, maar ze krijgen er een breder aanbod voor terug. En wat zeker niet gaat veranderen is de deskundige persoonlijke dienstverlening.”

 Trots

 Diks Verzekeringen is – op 1 oktober – de eerste die overgaat naar Alpina, te vinden via www.alpina.nl. Marc Diks, eigenaar van Diks verzekeringen en directeur Online bij Alpina Group: “Ik ben trots dat ‘mijn’ Diks als eerste overgaat naar het merk Alpina. Uiteraard ook met een dubbel gevoel want het bedrijf dat mijn vader heeft opgebouwd, draagt nu niet meer zijn naam. Om afscheid te nemen van deze naam en de vlag van Alpina te hijsen, hebben we daarom een mooie dag gepland met alle medewerkers van Diks. We gaan een zinvolle bijdrage leveren aan de lokale gemeenschap in IJsselstein, waar Diks gevestigd is. Dat past ook heel erg bij Alpina Group. Namelijk respect voor lokale wortels en ondernemerschap, maar met grote ambities.”

Alpina Group lanceert nieuw merk Alpina@work: arbodienstverleners onder één dak

Vandaag ziet het nieuwe arbodienstverleningsbedrijf Alpina@Work het levenslicht. Alpina@Work is een bundeling van de arbodienstverleners die al onderdeel waren van Alpina Group: Arbo Noordoost, De Verzuimeconoom, Evidens, Hollands Kroon, MCS, Regiopoortwachters, SAL Verzuim en Stimulanz. Door de bundeling is een grote speler binnen de arbodienstverlening ontstaan, die met ruim 200 medewerkers een landelijke dekking biedt.

Succes van ondernemers centraal

Bijdragen aan het succes van ondernemers door het werkende leven van hun medewerkers te verbeteren. Dat is in een notendop waar Alpina@Work voor gaat en voor staat. Tammy Koolen, directeur Alpina@Work: “Waar veel dienstverleners de focus hebben op hun verdienmodel, richt Alpina@Work zich op de behoeften van werkend Nederland. Het domein van HR, verzuim, vitaliteit, inzetbaarheid en hierop aansluitende verzekeringen telt veel wettelijke regels. Die zijn er met reden, maar het is belangrijk om deze standaardnormen niet te verwarren met werkelijke menselijke behoeften in het dagelijks leven. Dienstverleners die binnen dit domein willen overleven, staan voor de uitdaging om optimale aansluiting te vinden bij wat ondernemers en hun medewerkers daadwerkelijk nodig hebben.”

Goede dienstverlening

Goede dienstverlening omvat ook altijd méér dan alleen het verkopen van een abonnement, zegt Koolen. De kunst is volgens haar juist om proactief aan de slag te gaan met de onderliggende risico’s en hierbij steeds kritisch met de klant te blijven meedenken. “Je zult met specialistische kennis en kunde dicht bij en naast je opdrachtgever moeten staan, om hem waar nodig scherp te houden. Hierbij is het zaak om transparant te zijn over investeringen en opbrengsten. En om op het juiste moment aan te reiken wat voor het succes van je opdrachtgever noodzakelijk of verstandig is.”

Waarom Alpina@Work de ideale samenwerkingspartner is voor ondernemers? “De sleutel tot dat succes is dat wij er samen met ondernemers in slagen het werkende leven van hun medewerkers te verbeteren. Een effectieve aanpak op het gebied van HR, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid is een cruciale succesfactor voor de totale bedrijfsvoering van iedere onderneming