Allsecur grootste marktaandeel online afgesloten autoverzekeringen

Volgens het jaarlijks Totaal Onderzoek Financiële diensten van onderzoeksbureau GfK heeft online autoverzekeraar Allsecur in 2017 het grootste marktaandeel behaald in online afgesloten autoverzekeringen. Het marktaandeel van de autoverzekeraar, die dit jaar haar tienjarig jubileum viert, steeg namelijk van 8,5% in 2016 naar 11,7% in 2017. In het onderzoek eindigde Allsecur eerder ook al eens bovenaan, maar nog niet eerder met een dergelijk marktaandeel.

Wilfried Neven, CEO bij Allsecur: “In tien jaar tijd hebben we een sterke positie verworven in de markt van online autoverzekeringen. Nadat wij in 2016 als een van de eerste autoverzekeraars reageerden op marktontwikkelingen en de benodigde aanpassingen deden op onze reserves en premies, zien wij dat andere autoverzekeraars het afgelopen jaar zijn gevolgd. Hierdoor kunnen wij een scherpe prijs blijven aanbieden. Dat dit wordt gewaardeerd, is terug te zien in de stijging van ons marktaandeel in 2017. Een mooi uitgangspunt voor ons jubileumjaar om dit vast te houden, maar daarnaast ook onze kwaliteit en service niet uit het oog te verliezen.”

Neven is sinds januari 2018 aangesteld als CEO van online autoverzekeraar Allsecur. Hij neemt hiermee de rol van Jörg Weber over die een nieuwe functie op zich heeft genomen binnen de Allianz Group als CEO van Allianz Marokko. Neven is naast zijn rol als CEO van Allsecur ook verantwoordelijk voor Allianz België en de afdeling marktmanagement van Allianz Benelux.