Volgens Interbrand’s Best Global Brands Ranking is Allianz voor de tweede keer op rij het beste verzekeringsmerk in de wereld geworden. De verzekeraar staat in de Top-100 op plek 39 met een waarde van $ 12,935 miljard (+ 7%). AXA is de enige andere verzekeraar en staat met een waarde van $ 12,211 miljard (+ 3%) op de 48e plek.
“Onze focus op veerkracht, integriteit en klantgerichtheid werpt zijn vruchten af. Allianz is opnieuw erkend als wereldwijd nummer 1 verzekeringsmerk, wat fantastisch nieuws is en bevestigt dat we op de goede weg zijn ”, aldus Oliver Bäte, Chief Executive Officer van Allianz SE. Christian Deuringer, Head of Brand & Partnerships bij Allianz SE, vult aan: “We zijn enorm trots om het # 1 verzekeringsmerk te zijn en onze plaats op de Top 40 Best Global Brands-lijst veilig te stellen. In slechts tien jaar tijd is Allianz opgeschoven van de 67e plaats op de lijst met een merkwaarde van $ 4,9 miljard in 2010 naar de 39e plaats met een merkwaarde van bijna $ 13 miljard in 2020. Terwijl de helft van de merken in de Top 100 er niet in slaagde te groeien jaar, steeg de merkwaardering van Allianz met 7% ondanks de crisis, tot $ 12,935 miljard. We hebben ons ten doel gesteld om tegen 2025 een Top 25-merk te worden.”
De Top-100 wordt aangevoerd door Apple met een merkwaarde van $ 323 miljard, gevolgd door Amazon ($ 200,7 miljard), Microsoft ($ 166 miljard), Google ($ 165,4 miljard) en Samsung ($62,3 miljard). De op-10 wordt gecompleteerd door Coca Cola ($ 56,9 miljard), Toyota ($ 51,6 muljard), Mercedes Benz ($ 49,3 miljard), Mc Donalds ($ 42,8 miljard) en Disney ($ 40,8 miljard),
Ga naar www.interbrand.com/best-global-brands voor de volledige Top 100-ranglijst en rapport met uitgebreide analyse van groei, sector en branchetrends.