Allianz op de 39e plaats beste verzekeraar in de Best Global Brands Ranking van Interbrand; AXA op plek 48

Volgens Interbrand’s Best Global Brands Ranking is Allianz voor de tweede keer op rij het beste verzekeringsmerk in de  wereld geworden. De verzekeraar staat in de Top-100 op plek 39 met een waarde van $ 12,935 miljard (+ 7%). AXA is de enige andere verzekeraar en staat met een waarde van $ 12,211 miljard (+ 3%) op de 48e plek.

“Onze focus op veerkracht, integriteit en klantgerichtheid werpt zijn vruchten af. Allianz is opnieuw erkend als wereldwijd nummer 1 verzekeringsmerk, wat fantastisch nieuws is en bevestigt dat we op de goede weg zijn ”, aldus Oliver Bäte, Chief Executive Officer van Allianz SE. Christian Deuringer, Head of Brand & Partnerships bij Allianz SE, vult aan:  “We zijn enorm trots om het # 1 verzekeringsmerk te zijn en onze plaats op de Top 40 Best Global Brands-lijst veilig te stellen. In slechts tien jaar tijd is Allianz opgeschoven van de 67e plaats op de lijst met een merkwaarde van $ 4,9 miljard in 2010 naar de 39e plaats met een merkwaarde van bijna $ 13 miljard in 2020. Terwijl de helft van de merken in de Top 100 er niet in slaagde te groeien jaar, steeg de merkwaardering van Allianz met 7% ondanks de crisis, tot $ 12,935 miljard. We hebben ons ten doel gesteld om tegen 2025 een Top 25-merk te worden.”

De Top-100 wordt aangevoerd door Apple met een merkwaarde van $ 323 miljard, gevolgd door Amazon ($ 200,7 miljard), Microsoft ($ 166 miljard), Google ($ 165,4 miljard) en Samsung  ($62,3 miljard). De op-10 wordt gecompleteerd door Coca Cola ($ 56,9 miljard), Toyota ($ 51,6 muljard), Mercedes Benz ($ 49,3 miljard), Mc Donalds ($ 42,8 miljard) en Disney ($ 40,8 miljard),

Ga naar www.interbrand.com/best-global-brands voor de volledige Top 100-ranglijst en rapport met uitgebreide analyse van groei, sector en branchetrends.