Allianz gepositioneerd als een van de sterkste merken ter wereld


In het Global 500-rapport van dit jaar, uitgegeven door Brand Finance, adviesbureau voor merkstrategie, staat het merk Allianz op de 30e plaats in de ranglijst van ’s werelds meest waardevolle merken. Onder de 100 meest waardevolle verzekeringsmerken ter wereld staat Allianz op de eerste plaats van internationaal opererende verzekeraars. Dit werd bekendgemaakt door Brand Finance. Deze score bevestigt de positie van Allianz als een van de sterkste merken ter wereld. De belangrijkste redenen van deze mooie score zijn de verbeterde omzetverwachtingen na de door de Corona veroorzaakte onzekerheid en een stijging van de score van de Allianz merkwaarde. Hierdoor is onze totale merkwaarde met 12%gestegen tot bijna €39 miljard.

“Dit nieuws bevestigt niet alleen de sterkte van het merk Allianz, maar toont ook aan dat we meer zijn dan een leider in de verzekeringswereld”, aldus Serge Raffard, Group Strategy, Marketing, Distribution Officer bij Allianz SE.

Met een AAA-rating zal Allianz zijn merk gebruiken als een belangrijke facilitator om de activiteiten in nieuwe en aangrenzende categorieën te ontwikkelen. De groeiende kracht van Allianz, gecombineerd met digitalisering, maakt nog meer significante waardecreatie mogelijk als een multiline bedrijf’, zoals financiële dienstverlening. Zoals aangekondigd tijdens zijn Capital Markets Day eind 2021, zal Allianz zijn doel en merk inzetten om winstgevende groei te genereren en klantgerichtheid te stimuleren in zijn strategie 2022+.

“Het maakt me erg trots om aan het begin van 2022 zulk fantastisch nieuws te delen. De 30e plaats op de ranglijst van sterkste merken wereldwijd weerspiegelt het harde werk en de strategie achter het gestaag groeiende merk Allianz,” aldus Dr. Christian Deuringer, Head of Global Brand & Marketing bij Allianz SE.

“Onze merkkracht is niet alleen verankerd in onze bedrijfsprestaties, maar ook in de manier waarop we onze klanten centraal stellen bij alles wat we doen”, aldus Sofie Van Camp, Global Marketing & Customer Experience bij Allianz Global Corporate & Specialty