Allianz en AXA enige twee verzekeraars in Top 100 Best Global Brands 2019

Allianz en AXA zijn de enige twee verzekeraars die terug te vinden zijn in de Interbrand Best Global Brands 2019, de lijst et 100 bedrijven in de wereld met de meeste merkwaarde. Allianz bevindt zich op plek 43, zes plaatsen hoger dan in 2018, met een merkwaarde van $ 12,1 miljard (+ 12%). AXA staat drie plaatsen lager, op plek 46, een stijging met een merkwaarde van $ 11,8 miljard, een stijging met 6%.

Allianz zegt trots te zijn om ‘het nummer één verzekeringsmerk te zijn’ maar wil meer. “Dit is nog maar de start. We willen niet alleen beter presteren dan andere verzekeraars maar ook andere wereldmerken door onze klanten op een steeds betere manier van dienst te zijn. De kern van onze strategie is simplicity wins’, licht Serge Raffard, Group Strategy Marketing Distribution Officer toe. De lijst wordt aangevoerd door Apple ($ 232,2 miljard), gevolgd door Google ($ 167,7 miljard), Amazon ($ 125,3 miljard), Microsoft ($ 108,8 miljard)e n Coca Cola ($63,4 miljard). De Top-10 wordt gecompleteerd door Samsung, Toyota, Mercedes, McDonald en Disney.