Alicia breidt samenwerking met HeadFirst Group uit naar België

Alicia, gespecialiseerd in het ontwikkelen en embedded aanbieden van verzekeringen voor freelancers, breidt de samenwerking met HR-techdienstverlener HeadFirst Group uit naar België. Na het partnership met Roamler is dit de tweede samenwerking op de Belgische markt, waarmee Alicia haar missie verder onderstreept: onderverzekering van freelancers in Europa oplossen.

Vorig jaar lanceerde Alicia een embedded verzekeringsaanbod, dat met behulp van API’s geïntegreerd beschikbaar wordt gesteld aan hoogopgeleide freelancers die via HeadFirst Group in Nederland aan een opdracht werken. Dankzij deze oplossing kunnen freelancers zich in één keer verzekeren voor tal van verzekeringsproducten, zoals beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid, cyberrisico’s en ongevallen. Samen zetten ze nu een volgende stap door deze verzekeringen beschikbaar te maken in België.

“Samen met Alicia hebben we een schaalbaar proces ontwikkeld voor het aanbieden van kwalitatief hoogstaande verzekeringsproducten, als onderdeel van onze services. Alle freelancers die via het platform van HeadFirst Group – Select – van opdrachten worden voorzien, kunnen “met één klik op de knop” via deze services verzekerd zijn als ze aan het werk gaan. Daarnaast hebben we dankzij de volledige digitalisering van het proces, meer tijd voor persoonlijk contact wanneer dat ertoe doet”, zegt Florine Onderwijzer, Managing Director of Partner & Professionals Services HeadFirst Group. “Deze volgende stap in onze samenwerking sluit perfect aan bij onze internationale ambities met onze services voor professionals.”

“We zijn niet alleen trots dat we steeds vaker met bestaande partners de grens over gaan, de samenwerking brengt ons ook dichterbij ons doel van 1 miljoen goed verzekerde freelancers in Europa tegen eind 2023”, zegt Marijn Moerman, CEO en mede-oprichter van Alicia. “Het is onze missie om onderverzekering van freelancers tegen te gaan en mede dankzij de funding kunnen we onze Europese expansie versnellen. Ons commerciële team heeft de Belgische markt goed in kaart gebracht en zal zich op korte termijn focussen op het aansluiten van nieuwe partners in België.”