ARAG
neemt vanaf het derde kwartaal de rechtsbijstandportefeuille (65.000 polissen)
van Aegon over van SRK. Daarmee kiest Aegon voor een nieuwe partner voor
juridisch advies en hulp voor haar klanten. Recent is door beide partijen de
intentieovereenkomst getekend voor een samenwerking van vijf jaar. Er zijn met
alle betrokken partijen afspraken gemaakt over werkgelegenheid. Voor
medewerkers van SRK is het mogelijk om hun belangstelling voor ARAG uit te
spreken.
Marc van Erven, CEO ARAG: “Ik ben verheugd en trots dat wij het vertrouwen van
Aegon hebben gekregen voor dit nieuwe partnership. Voor zowel Aegon als ARAG is
dit een prachtige stap in de ontwikkeling van beide bedrijven. Het belangrijkst
is dat we ook de klanten van Aegon de komende jaren een betaalbare en kwalitatief
hoogwaardige toegang tot het recht kunnen geven. Daarnaast dat we duidelijkheid
kunnen bieden aan medewerkers van SRK. Met plezier verwelkom ik hen, samen met
al mijn collega’s, bij ARAG.” In de komende periode werken beide partijen nauw
samen aan de uitwerking van de overgang en de dienstverlening voor zowel
klanten als medewerkers.
In januari maakt een Nationale-Nederlanden en Aegon enerzijds en Stichting SRK Rechtsbijstand anderzijds bekend een oplossing te hebben gevonden voor het geschil dat vorig jaar is ontstaan na de aangekondigde opzegging van de samenwerking door NN en Aegon. Een en ander zou volgens SRK een bedreiging van haar continuïteit betekenen, omdat de twee verzekeraars een groot deel van de SRK-portefeuille vormde. De Ondernemerskamer moest er op een gegeven moment aan te pas komen en gelastte NN en Aegon opnieuw om de tafel te gaan met het bedrijf SRK, dat de rechtsbijstandverzekeringen voor hen uitvoert, om alsnog een nette ‘scheidingsregeling’ te treffen.
De drie betrokken partijen lieten in januari in een gezamenlijke persverklaring weten onlangs overeenstemming te hebben bereikt over de kwestie. “Nationale-Nederlanden, Aegon en Stichting SRK Rechtsbijstand hebben overeenstemming bereikt in het streven naar een oplossing waarbij de belangen van werknemers, klanten en deelnemers zorgvuldig zijn meegenomen. De drie partijen zijn positief over het bereikte resultaat op hoofdlijnen.”