Achmea start in Canada online verzekeringspropositie in partnership met Fairfax

Achmea heeft een overeenkomst getekend met de Canadese financiële dienstverlener Fairfax Financial om samen een volledig digitale (schade)verzekeringspropositie te starten. Onder de nieuwe merknaam Onlia komt daarmee later dit jaar in Canada een onderscheidend aanbod van auto- en woonverzekeringen beschikbaar.

Onlia gaat in Canada werken met het online IT-platform van InShared, de volledig digitale schadeverzekeraar van Achmea in Nederland. In aanvulling hierop, kan Onlia ook gebruikmaken van de ruime ervaring van Achmea met online verzekeren, die is opgedaan in een aantal Europese markten, waar soortgelijke (schade)verzekeringsproposities worden aangeboden.

Willem van Duin, voorzitter van de Raad van Bestuur van Achmea: “Onze start in Canada past binnen onze internationale strategie die is gericht op groei via de kerncompetenties van onze groep, waaronder online en directe distributie. De Canadese markt is aantrekkelijk gezien de bevolkingsomvang van 35 miljoen mensen, de verwachte groei en de aanhoudende verschuiving in de markt van intermediaire distributie naar directe en online distributie.”

“Wij zijn heel enthousiast over onze samenwerking met Achmea,” zegt Prem Watsa, Voorzitter en Chief Executive Officer van Fairfax. “Achmea heeft een zeer goede en lange staat van dienst en veel ervaring als een van de leidende digitale verzekeraars van Europa. We zien ernaar uit met hen samen te werken en met Onlia in Canada langjarig te groeien met het team onder leiding van Pieter Louter.”

Meer informatie over Onlia is te vinden op: www.onlia.ca of @OnliaC.