a.s.r. publiceert jaarverslag 2020

ASR Nederland N.V. (a.s.r.) publiceert vandaag haar jaarverslag 2020. Het geïntegreerde jaarverslag biedt een overzicht van de financiële en niet-financiële prestaties van a.s.r. in 2020.

CEO Jos Baeten: “Met trots presenteren we vandaag ons jaarverslag over 2020. Een verslag waarin we uitgebreid ingaan op onze bedrijfsvoering in een jaar dat gedomineerd werd door COVID-19, maar waarin a.s.r. voor alle stakeholders sterke financiële en niet-financiële resultaten heeft weten te realiseren. In het bijzonder ben ik trots op onze medewerkers die elke dag hard werken voor het vertrouwen van onze klanten. Ondanks de COVID-19-crisis is het moreel hoog en blijven de motivatie en vitaliteit goed, zo blijkt uit de wekelijkse metingen die we met onze mood monitor doen. Dit heeft er mede toe geleid dat onze dienstverlening op een hoog niveau is gebleven en de klanttevredenheid zelfs is toegenomen.’

a.s.r. heeft al jaren een verklaring van limited assurance voor de niet-financiële informatie in het jaarverslag. Dit jaar heeft a.s.r. voor het eerst een verklaring van reasonable assurance verkregen voor de verslaglegging van specifiek de volgende niet-financiële doelstellingen: Net Promotor Score (NPS), Employee contribution to society, Impact investing for own account en Carbon footprint of the investments for own account (including the mortgage portfolio). a.s.r. heeft de ambitie om voor alle niet-financiële informatie in haar verslaglegging reasonable assurance te verkrijgen.

Naast het jaarverslag publiceert a.s.r. vandaag ook het Solvency and Financial Condition Report (SFCR) voor 2020. De documenten zijn te downloaden op www.asrnederland.nl.