Op 19 april 2021 viert Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs dat haar naam 10 jaar bestaat. Tien jaar geleden werden de naam en het gouden logo op feestelijke wijze onthuld aan de medewerkers, die tot die tijd onder verschillende merknamen werkten. Ondertussen zijn alle medewerkers het erover eens: “We zijn één Zicht”.
100 jaar ervaring
Het motto van dit jubileum is ‘10 jaar Zicht, 100 jaar ervaring’. “Meer dan 115
jaar geleden werd de eerste voorganger van Zicht opgericht”, vertelt algemeen
directeur Lia Polano-Wijgers. “In deze tijd waren de kantoren vooral lokaal
actief. Uiteindelijk zijn 80 kantoren gaan samenwerken en in 2011 is Zicht,
risico- en verzekeringsadviseurs opgericht. Nog altijd zijn de Zicht-kantoren
geworteld in de eigen regio, maar benutten wel de mogelijkheden van nauwe
onderlinge samenwerking.”
Samenwerking door het hele land
“De
landelijke samenwerking zorgt voor een sterkere positie in de markt, maar zorgt
vooral voor een betere dienstverlening voor de klant”, vervolgt Lia. “De
samenwerking is de afgelopen tien jaar echt fors verbeterd. We zijn nu één
Zicht. Deskundigheid en ervaring is breed toegankelijk binnen het bedrijf en
zaken zoals het online contact via webcare pakken we efficiënt centraal op.”
Duidelijk
In de afgelopen tien jaar heeft Zicht mooie stappen gezet als het gaat om de
kwaliteit van dienstverlening. “Een voorbeeld hiervan zijn onze zogeheten ‘risicoverkenners’ en adviesrapporten. Dit zijn rapporten op
maat waarmee onze adviseurs op een makkelijke en inzichtelijke manier in kaart
brengen welke risico’s de klant loopt. Zo kunnen onze klanten bewuste
keuzes maken of ze een verzekering, hypotheek of pensioenregeling willen
afsluiten die past bij hun situatie”, vertelt commercieel directeur Remco
Baten.
Betrokken
Verder
zegt Remco: “Wat in al die jaren niet is veranderd, is de betrokkenheid van
onze medewerkers bij hun klanten. Dat zien we terug in de vaak jarenlange
relaties die de adviseurs met hun klanten hebben. Bij Zicht krijgen klanten een
eigen persoonlijk adviseur. Zo kennen onze
adviseurs de klant door en door en weten ze precies wat er speelt. Ook stimuleren
we actief de ondernemersgeest van onze medewerkers. Daarmee geven we iedere dag
onze dienstverlening voor de klanten een positieve impuls, bijvoorbeeld met
innovatieve oplossingen en een proactieve aanpak.”
“Met die combinatie van persoonlijk contact, onderdeel van het Zicht-DNA, en
een proactieve houding maken we echt het verschil voor onze klanten”,
concludeert hij met gepaste trots.
Gelukkig werken
Niet
alleen klanten, ook medewerkers weet het bedrijf aan zich te binden. Zicht
heeft ‘gelukkig werken’ hoog in het vaandel. Dat betekent dat er naast
bijvoorbeeld doorgroeimogelijkheden, volop aandacht is voor de mens achter de
medewerker. Dat resulteert in een constante hoge medewerkerstevredenheidsscore
en jarenlange dienstverbanden.
Lia sluit af: “Met dit stevige fundament hebben we alle vertrouwen in de
toekomst, waarin we volop investeren. Op naar de volgende 10 … wat zeg ik, 100
jaar!”