Univé na ‘Beste Webwinkel’ nu ook winnaar ‘Website van het Jaar’ in categorie Verzekeringen

Univé is tot een van de winnaars van ‘Website van het Jaar 2022’ uitgeroepen. Tijdens de prijsuitreiking van de jaarlijkse verkiezing op 24 november in Amsterdam werd bekend dat de website van de coöperatie door het publiek is verkozen tot ‘Beste Website’ in de categorie Verzekeraars. Eerder dit jaar won Univé ook al een prijs voor ‘Beste Webwinkel’ in de categorie Verzekeringen.

De ‘Website van het Jaar’ is een publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste websites van Nederland. Het publiek kon dit jaar in maar liefst 39 categorieën zijn favoriet bepalen op basis van inhoud, navigatie en design en aangeving in hoeverre het de website aan anderen zou aanbeveling. De verkiezing, jaarlijks georganiseerd door Emerce en marktonderzoeksbureau Multiscope, kon dit jaar rekenen op ruim 454.000 stemmen, die bepalend waren om per categorie twee awards uit te reiken voor Beste Website en Populairste Website.

‘Dichtbij, ook online’

Nadat Univé in juli al de Shopping Awards publieksprijs voor beste webwinkel won in de categorie Verzekeringen, is Robert de Ruiter nu ook bijzonder trots dat het onlinekanaal als Beste Website geldt in hetzelfde domein. ‘Univé is een coöperatie die dicht bij haar leden staat en hen zo laagdrempelig mogelijk wil helpen met het voorkomen en beperken van hun risico’s. Met de website en andere digitale kanalen streven we ernaar de meest persoonlijke (online) dienstverlener te zijn. En met maar liefst 100 winkels zijn wij de enige verzekeraar in Nederland waar je ook nog gewoon naar binnen kunt lopen om met een adviseur te spreken. En dat wordt door veel leden gewaardeerd,’ aldus De Ruiter. ‘Dankzij deze omnichannel-aanpak kunnen wij onze leden altijd en overal bedienen en ervaren zij hoe Univé dichtbij en persoonlijk helpt bij het voorkomen van schade en beperken van risico’s. En via de website en onze Univé App regelen veel leden hun zaken natuurlijk gemakkelijk en snel. Voor ons is het belangrijk dat zij deze onlinedienstverlening in dezelfde mate als dichtbij ervaren als bezoekers van onze winkels.’

Bezoekersgroei tijdens coronacrisis maakt prijs extra waardevol’

De toekenning van de award betekent volgens de Ruiter een bevestiging van en waardering voor Univé’s online strategie. Dat de eer van de ontvangst Univé bijna een jaar na afloop van de coronacrisis toekomt, maakt de prijs volgens hem extra waardevol. ‘In deze periode waren de mogelijkheden voor winkelbezoek beperkt, waardoor meer leden van onlineservice gebruik maakten dan gebruikelijk. In 2021 schoot het aantal pageviews met 7% omhoog en liep de hoeveelheid unieke bezoekers zelfs op met 10%,’ legt De Ruiter uit. ‘Daarmee voorzag onze website dus in de behoeften van leden die misschien liever in onze winkels geholpen worden. Maar dit heeft de tevredenheid over het gebruik ervan niet aangetast. Dat we een jaar na deze bezoekerspiek deze prachtige prijs winnen, zien we niet los van hun online-ervaring.’