Ecclesiastical Insurance staat voor de vijftiende keer op de lijst van de 50 meest betrouwbare aanbieders van woonhuisverzekeringen van Fairer Finance en behoudt ook dit jaar de status van Golden Ribbon. De nicheverzekeraar kreeg een algemene klantervaringsbeoordeling van 89% en scoorde meer dan 90% voor zijn klantenvertrouwen en klachtenbehandeling.
Age Partnership en NFU Mutual delen de tweede plaats, beide met een klantervaringscore van 79%.De Top 10 bestaat verder uit Nationwide (71%), Bank of Scotland, Marks and Spencer, HSBC en TSB (allen 69%), en Santander en Saga (beide 68%).
“Ik ben ongelooflijk trots dat Ecclesiastical opnieuw op de eerste plaats is geëindigd in de ranglijst van Fairer Finance voor woonverzekeringen. We zijn absoluut toegewijd om de meest vertrouwde financiële dienstengroep te zijn in al onze markten, dus het is geweldig om te horen dat we de gelukkigste klanten hebben, evenals het hoogst scoren voor vertrouwen, transparantie en klachtenafhandeling,” zei Mark Hews, group chief executive van Ecclesiastical’s moedermaatschappij Benefact Group.
Benefact Group kondigde onlangs plannen aan om de grootste bedrijfsdonor in het Verenigd Koninkrijk te worden, waarbij Hews onthulde dat het bedrijf ernaar streeft om £250 miljoen te doneren tegen het einde van 2025.
De ranglijsten voor de Fairer Finance league table worden bepaald aan de hand van vier belangrijke criteria: klanttevredenheid, klantvertrouwen, klachtenafhandeling en transparantie. De onafhankelijke groep publiceert de rangschikking twee keer per jaar en ondervraagt meer dan 20.000 consumenten om het geluk en vertrouwen van de klant te meten, en beoordeelt vervolgens gegevens van de Financial Ombudsman Service (FOS) om de scores voor klachtenafhandeling te bepalen. Transparantiescores worden ondertussen bepaald door analyse van aankooptrajecten en gerelateerde voorwaarden en beleidsdocumenten. https://www.fairerfinance.com/ratings/customer-experience-ratings/home-insurance