Levensverzekeringsmaatschappij Scildon kijkt in haar jaarverslag over 2021 met tevredenheid terug. Ondanks de vele onzekerheden heeft Scildon vertrouwen in een verdere versterking van haar marktpositie in 2022. Haar strategie om exclusief te blijven samenwerken met onafhankelijke financieel adviseurs blijft onveranderd.
Kerncijfers laten over 2021 positieve lijn zien
Scildon kijkt met tevredenheid terug op de resultaten over 2021. De belangrijkste kerncijfers laten een positieve ontwikkeling zien.
Onderwerp 2021 (2020)
Solvabiliteitsratio 192% (178%)
Bruto premie 266 miljoen (250 miljoen)
Polissen 218.000 (203.000)
Kostenratio 9,4% (12,4%)
NPS score 26 (25)
Drie productpijlers
Scildon richt zich op drie productmarkten, te weten:
- Vermogensopbouw via een lijfrente (box 1) en vermogensopbouw via box 3;
- Overlijdensrisicoverzekeringen;
- Collectief pensioen.
In alle drie de segmenten werd groei gerealiseerd.
Eén distributiekanaal
Als één van de weinige levensverzekeringsmaatschappijen biedt Scildon haar producten aan de consument uitsluitend aan via onafhankelijk adviseurs.
Gert Jan Fritzsche, CEO: “Het wel of niet afsluiten van de financiële producten kan voor consumenten enorme financiële impact hebben. Dat vereist niet alleen advies van iemand die geen belang heeft bij de uitkomst van het advies, maar ook volledige bereidheid van de consument om open te zijn over zijn of haar situatie en wensen voor de toekomst. Hoewel klanten zich steeds vaker online oriënteren blijven financieel adviseurs het belangrijkste kanaal voor de bemiddeling van levensverzekeringen en pensioen.”
Verwachtingen 2022
Scildon houdt er rekening dat de actuele geopolitieke spanningen ook voor de langere termijn grote gevolgen kunnen hebben voor de wereldeconomie. Desondanks verwacht Scildon door de vernieuwingen die zij in al haar drie kernproducten heeft doorgevoerd ook in 2022 haar marktpositie verder te kunnen versterken.