Ruim 180 mensen geadviseerd op eerste ‘Vraag het DAS-dag’ voor distributiepartners



‘Ik heb een burn-out en mijn werkgever heeft me daarom uit mijn managementfunctie gezet en een vacature gesteld voor mijn baan’. ‘Ik moet straks administratief werk gaan doen, waar ik niet mee akkoord ga. Wat zijn mijn opties?’’ Mijn buren gaan aanbouwen maar kunnen dan in mijn badkamer kijken, mag dat zomaar?’ ‘Ik heb mijn huur opgezegd maar in een dronken bui een overeenkomst getekend dat ik de resterende huurtermijn nog doorbetaal, kan ik daar nog onderuit?’ ‘ In plaats van een potopener heb ik een flessenopener ontvangen en heb nog steeds mijn geld niet terug en ook geen potopener, wat kan ik doen?’

Dat is een kleine greep uit de vragen die afgelopen zaterdag 10 april jl aan juridisch dienstverlener DAS zijn gesteld op de ‘Vraag het DAS-dag’ voor distributiepartners van DAS. Met dertig juristen heeft DAS afgelopen zaterdag ruim 180 klanten van distributiepartners geholpen met gratis juridisch advies. Het was de eerste keer dat DAS een ‘Vraag het DAS-dag’ organiseerde speciaal voor een groep distributiepartners en hun klanten.  

Top drie vragen
De top drie vragen betroffen arbeidsgerelateerde vragen (34%), vragen over wonen (30%) en over aankopen en reizen (16%). Ook kwamen er veel coronagerelateerde vragen binnen zoals ‘waar en wanneer geldt de mondkapjesplicht?’ en ‘Kan ik worden weggestuurd uit een park?’ En veel vragen over reisvouchers.


DAS vindt het belangrijk dat er laagdrempelige juridische hulp is voor iedereen. “Uit ervaring weten we dat we tijdens zo’n adviesgesprek mensen vaak al echt een stap verder kunnen helpen. Het is zeker voor herhaling vatbaar,” zegt Esther Jelsma, directeur Sales bij DAS.

Toegevoegde waarde adviseurs vergroten
De ‘Vraag het DAS-dag’ bood de adviseurs waarmee DAS samenwerkt de mogelijkheid om hun toegevoegde waarde bij hun klanten te vergroten. “De DAS-dag is een zeer sympathieke en klantgerichte actie om consumenten in aanraking te brengen met de juridische expertise van DAS. De actie biedt dan ook voldoende aanknopingspunten voor commercie, PR en merkbeleving. DAK Intermediairscollectief heeft deze actie dan ook met plezier bij haar adviseurs onder de aandacht gebracht,” zegt Jean Paul Hoogmans, Experienced Marketing Manager bij DAK Intermediairscollectief.