Nick Turner, voorzitter van het Britse Chartered Insurance Institute (CII), heeft personen die in de verzekeringssector werkzaam zijn opgeroepen zich in te zetten om actie te ondernemen om het vertrouwen van het publiek in de sector te vergroten.
Turner kon vanwege het Corona-beleid van zijn werkgever niet live het jaarlijkse President’s Dinner van zijn organisatie en de uitreiking van de Public Trust Awards CII bijwonen. In een vooraf opgenomen toespraak drong Turner er bij de aanwezige verzekeringsprofessionals n op aan om zich te focussen op ten minste één van de vier genoemde activiteiten s om het vertrouwen van het publiek in de sector te vergroten.
De vier activiteiten zijn:
1) Toon welwillendheid
2) Behoud je vaardigheden
3) Toon integriteit
4) Gedraag je consequent
Om een inzicht te krijgen in hoeverre verzekeringsprofessionals het vertrouwen in wat de sector voor de consument kan betekenen willen uitdragen, vraagt Turner hen deel te nemen aan een enquête op het Twitter-kanaal van de CII. Daarin wordt hen gevraagd aan te geven op welke activiteit(en) zij zich de komende 12 maanden zullen richten.
“De verzekeringsindustrie maakt niets, maar biedt beloftes, dus het is van cruciaal belang dat het publiek ons vertrouwt. Wanneer het vertrouwen wordt verbroken, is dat in de huidige tijden van social media binnen enkele seconden door duizenden online te lezen”, benadrukt Turner. “Laten we samenwerken om het beste voor de consument te bieden. Laten we ons focussen op welwillendheid, vaardigheden, integriteit en consistentie in gedrag. We moeten ervoor zorgen dat, ongeacht de complexiteit, welke rampen onze klanten ook overkomen, welke wereldvolatiliteit ons ook treft, onze expertise en betrouwbare begeleiding ervoor zorgen dat onze klanten zich goed verzekerd en daarmee veilig voelen.”