Voormalige schade-expert en aannemer richten nieuw schadeherstelnetwerk op onder naam ‘Schade Regie Centrum

Voormalig schade-expert Louis Schenkel en aannemer Steven McGill hebben hun krachten gebundeld in het  Schade Regie Centrum. Het bedrijf,  dat op 29 september a.s. de officiële start viert met een feestelijke bijeenkomst voor relaties, regelt vanuit het kantoor in het Brabantse Wouw in opdracht van verzekeraars, volmachten, tussenpersonen en schade-experts het bouwkundig herstel van schade aan opstallen en inboedels.  “We richten ons primair op de regionale markt, zuidwest-Nederland, maar sluiten op termijn een landelijk netwerk zeker niet uit”, benadrukt Schenkel, die  tien jaar heeft gewerkt als claimshandler (vooral bij Fortis ASR), en vervolgens tien jaar als schade-expert bij CED (8 jaar) en de laatste twee jaar bij KakesWaal.

“Op basis van onze ervaringen als schade-expert en aannemer, denken we dat er mogelijkheden liggen voor een bedrijf dat de regie van het schadeproces goed kan verzorgen”, vinden Schenkel en Mc Gill. “Een goed herstel ontzorgt zowel gedupeerden als opdrachtgevers (schade-experts, verzekeraars, intermediair), terwijl wij  ZZP-ers en kleinere herstelbedrijven die graag voor verzekeraars werken daartoe de mogelijkheid bieden. . Er zijn in de branche veel samenwerkingsverbanden maar niet voor kleine ondernemers en ZZP-ers. Bovendien zijn de tarieven voor herstellers ongunstig terwijl de inzet van herstelorganisaties voor verzekeraars vaak gepaard gaan met hogere kosten. Dat kan volgens ons anders”, stellen de beide oprichters van Schade Regie Centrum nadrukkelijk, die ‘Een eerlijke prijs voor herstellers en gunstige tarieven voor verzekeraars’ als credo hebben.  Bovendien worden herstellers binnen een week voor hun werkzaamheden betaald.

Sinds de start in mei heeft het nieuwe bedrijf vooral opdrachten verkregen van schade-experts, installateurs en van lekdetectiebedrijf Pompen, met wie het nauw samenwerkt. “De opdrachten zijn naar volle tevredenheid van alle betrokkenen afgewikkeld”, zegt Louis Schenkel. “Het netwerk is inmiddels zo breed en divers en uitgebreid dat we een breed pallet aan diensten kunnen aanbieden. Zo kan het Schade Regie Centrum onder andere ingezet worden voor reconditionering, lekdetectie, loodgieterswerk, hak- en breekwerk, stuc-, schilder- en behangwerk, herstel van braakschade, diverse timmerwerken en interieurherstel.”

Gevraagd naar de voordelen van het Schade Regie Centrum noemt Schenkel het ontzorgen van zowel gedupeerden als opdrachtgevers. “Een andere voordeel is dat een verzekeraar, volmacht, tussenpersoon, schade-expert én verzekerde slechts één aanspreekpunt heeft. Er wordt één offerte opgemaakt en één factuur. Indien gewenst worden de kosten voor opstal en inboedel gescheiden. Kortom, duidelijkheid en transparantie over de totale kosten, die duidelijk op de offerte en factuur staan.  Over het netto-factuurbedrag wordt een percentage aan behandelingskosten in rekening gebracht. Zo zijn de kosten voor iedereen inzichtelijk en duidelijk. De werkzaamheden worden in principe altijd onder akte van cessie uitgevoerd. Hierover vindt altijd overleg plaats met de verzekeraar of de schade-expert.”

De komende tijd wordt volgens beide initiatiefnemers hard gewerkt aan het verder uitbreiden en verdiepen van het netwerk van herstellers. “De interne processen worden verbeterd en er zal worden geïnvesteerd in ICT en digitalisering. Er ligt nu een goede basis waarop een stabiele en professionele organisatie gebouwd wordt. Ons streven is erop gericht dat over een paar jaar het Schade Regie Centrum niet meer weg te denken uit de branche! “

Voor meer informatie over het Schade Regie Centrum: www.srcherstel.nl. Of stuur een mail naar info@srcherstel.nl.