SOS International en CED introduceren totaaloplossing voor noodhulpverlening 

 

Alarmcentrale SOS International, onderdeel van de CED Group, gaat als eerste onafhankelijke alarmcentrale een totaaloplossing voor noodhulpverlening aanbieden. Van acute hulp tot schadeafhandeling, herstel en verhaal. Vandaag, tijdens de presentatie van het ‘nieuwe’ SOS International, licht directeur Marcel van der Meulen deze naar eigen zeggen ‘unieke alles-in-1-propositie’  toe.  Dat vindt plaats tijdens het SOS Kennis-event ‘Moving forward in assistance’ in De Glazen Ruimte in Maarssen, waar SOS International ook een nieuwe ‘look’ conform de CED-huisstijl presenteert. De integratie met CED biedt volgens Van der Meulen “een unieke kans om klant én consument echt te ontzorgen. We kunnen als eerste de complete keten afdekken, door alles – van acute hulp tot herstel en afwikkeling – in één helder, integraal en klantgericht proces onder te brengen.”

Daarbij is technologische innovatie een belangrijke driver. “CED loopt voorop in digitale schadeafhandeling. Negentig procent daarvan is een-op-een toepasbaar in een alarmcentrale. Dat heeft het innovatieproces binnen SOS International een enorme versnelling gegeven. We staan nu op het punt onze noodhulpmodules te koppelen aan het CED Connect-platform, dat hard op weg is de standaard in de verzekeringsmarkt te worden. Ook ontwikkelen we een app die gedupeerden al vanaf de eerste melding de regie geeft over hoe zij geholpen willen worden. En die hen vervolgens ál het regelwerk uit handen neemt.”

Van der Meulen vervolgt: “Zulke innovaties moeten een ‘unieke klantervaring’ opleveren, want slimme technologie draagt ook bij aan betere persoonlijke hulpverlening. Alarmcentrales concurreren vaak op de laagst mogelijke kosten per call. Wij gaan voor de hoogste beleving voor de klant, met behulp van innovaties die óók nog eens de proceskosten drukken. Dat gaat goed: de tevredenheid is het afgelopen jaar al gestegen van een 8,1 naar een 8,4. En we zien nog volop kansen. In een crisissituatie komt er veel op een gedupeerde af. Hoe mooi zou het zijn als er één aanspreekpunt is dat alles voor je regelt. Dat is onze ambitie.”