Slechts 9% krijgt inbraakslachtoffers krijgt preventievoorstel

 

IG&H deed  onderzoek onder 400 consumenten om de rol van verzekeraars bij high impact crimes helderder te krijgen. Slechts 9% van de slachtoffers kreeg preventievoorstellen na bijvoorbeeld een inbraak; 16% trof een verzekeraar of adviseur die ook de regie wilde voeren. En ook een relatief laag aantal van 35% kreeg te horen wat er geregeld moest worden.

IG&H stelde ook de vraag ‘Wie heeft het verschil gemaakt in deze crisis?’. Van de slachtoffers vond slechts 18% dat het de verzekeraar of adviseur was geweest die deze rol op zich had genomen. “Daar liggen dus kansen.Hier kun je dus als sector het verschil maken, maar verzekeraars en adviseurs doen het niet. Als je echt de klant centraal stelt, kun je hier toch niet om heen?” Het gaat volgens IG&H om het gevoel van de klant. “Wil je blijven bij het optimaliseren van het primaire proces of wil je je speelveld breder definiëren? Voor een consument is een inbraak journey echt meer dan alleen de schade betaald krijgen.”

Brom AM