Sedgwick lanceert strategie voor langetermijngroei in Nederland

Sedgwick,  wereldwijd leverancier van claims services, heeft afgelopen dinsdag (16 oktober jl.) tijdens een relatiebijeenkomst in de Laurenskerk in Rotterdam  de nieuwe strategie en langetermijndoelen gelanceerd. Daarbij heeft het bedrijf, dat recentelijk Cunningham Lindsey overnam,  zijn commitment en gedefinieerde groeistrategieën voor Nederland, dat aangeduid werd als één  van de belangrijkste markten van het bedrijf, opnieuw bevestigd. Dave North, president & CEO bij Sedgwick (foto boven)  sprak daarbij zowel de medewerekrs als de relaties toe

Na de marktintroductie met klanten en collega’s in Rotterdam,schetste Ian V. Muress, internationaal CEO van Sedgwick, de plannen om voort te bouwen op de integratie van Cunningham Lindsey. “Dit is een geweldige tijd voor Sedgwick in Nederland, voortbouwend op de rijke historie van Cunningham Lindsey. Met ons sterke leiderschap, een ongeëvenaard portfolio van producten en diensten en een ambitie om verder uit te breiden in groeiende markten, is Sedgwick internationale marktleider op het gebied van technologische risico’s, werknemersvoorzieningen en geïntegreerde bedrijfsoplossingen”, aldus Muress. Hij voegde er aan toe dat zijn bedrijf   naar verdere groei streeft door de kracht van de bredere Sedgwick-organisatie te benutten en uitzonderlijke diensten te leveren vanuit al onze internationale vestigingen.

Diensten samenvoegen onder één merk

Sedgwick is naar eigen zeggen dé wereldwijde leverancier die professionele, hoogwaardige schade-oplossingen kan leveren en zijn langetermijnstrategie kan richten op het op de markt brengen van die oplossingen. Als antwoord op de behoeften van de klant heeft Sedgwick zijn omvang en mogelijkheden uitgebreid en het dienstenaanbod voor klanten versterkt.

In Nederland is Sedgwick bekend om de kwaliteit die het levert in een breed scala van diensten aan regionale klanten; onder meer op het gebied van property, personenschade, medisch advies, grote en complexe schades, marine, algemene en productaansprakelijkheid/-recall, kunst en special risks, constructie, milieuschade en claims management. Met bijna 50 jaar ervaring zal Sedgwick dezelfde hoogwaardige service blijven bieden aan zijn klanten en zijn oplossingen op het gebied van claims services in Nederland verder uitbreiden.

Jeroen Fröhlich, CEO van Sedgwick Nederland, zei: “Met de steun van Sedgwick kunnen we onze capaciteit in Nederland met behulp van technologie, innovatie en de kennis van meer dan 20.000 collega’s enorm verbeteren. We kunnen nu ook onze oplossingen uitbreiden voor klanten die wereldwijde vertegenwoordiging en aanvullende diensten zoeken. Als nieuwkomer in de Sedgwick-familie is het enthousiasme om samen te werken overweldigend.”

Het integratieteam van Sedgwick blijft werken aan het consolideren van de gecombineerde activiteiten onder het merk Sedgwick. Het gebruiken van één enkele naam in alle markten en bedrijfssectoren versterkt de merkidentiteit en tevens de positie van het bedrijf als de wereldwijde marktleider. “We zijn niet alleen groter, we zijn ook beter samen. De diepgaande kennis van het bedrijf, de zakelijke kennis en de marktrelaties zijn ongeëvenaard in de branche”, aldus Muress.

Overal meer klanten bereiken met een solide wereldwijd netwerk

Sedgwick is nu vertegenwoordigd op honderden locaties in meer dan 65 landen, met de mogelijkheid om klanten in meer dan 100 gebieden te bedienen. Dankzij de overname van OSG door Sedgwick in Ierland, de uitbreiding van de Canadese activiteiten en de aanwezigheid van Cunningham Lindsey en Vericlaim in het Verenigd Koninkrijk heeft Sedgwick een sterke  aanwezigheid in de internationale arena gerealiseerd. In de komende jaren zal Sedgwick samenwerken om met gecombineerde middelen haar klantenbestand uit te breiden. Recente gezamenlijke inspanningen hebben reeds geweldige resultaten laten zien.