Schadehulp introduceert check voor afgewezen schades

 

Schadehulp, het gespecialiseerde schaderegelingsbureau voor intermediair- en volmachtbedrijven, heeft onder de naam ‘S.O.S. Schadehulp’ een extra check geïntroduceerd voor de beoordeling van afgewezen schadeclaims. Naast het intermediair kunnen ook particulieren en ondernemers incidentele schade-afwijzingen laten beoordelen. Voor het intermediair biedt Schadehulp daarnaast een abonnement om bij schade doorlopend ondersteuning te bieden als sparringpartner.

In een toelichting op deze nieuwe dienst stelt directeur Frank Fukking van Schadehulp: “Het komt regelmatig voor dat intermediairbedrijven zich afvragen of de werkwijze bij de afwikkeling van een schade door de verzekeraar juist is geweest en/of de schadeclaim wel correct is beoordeeld en behandeld. Met S.O.S. Schadehulp kunnen wij hen daarbij helpen. Of het nu gaat over een herbeoordeling van een door de verzekeraar afgewezen schade, het vaststellen van het juiste schadebedrag, het op de juiste wijze interpreteren van toegepaste clausules, of bijvoorbeeld de beoordeling van het gehanteerde afschrijvingspercentage van goederen. Schadehulp helpt!”

De werkwijze
S.O.S. Schadehulp werkt op afstand. Particulieren, ondernemers, maar ook het intermediair die een afgewezen schadeclaim willen laten beoordelen kunnen dat via een meldingsformulier op de website van Schadehulp kenbaar maken en de gevraagde stukken zo mogelijk direct bij te sluiten. S.O.S. Schadehulp zal dan de schade beoordelen en vervolgens binnen vijf werkdagen (particulier) en binnen tien dagen (bedrijfsmatig) de bevindingen terugkoppelen.

Fukking: “We proberen S.O.S. Schadehulp waar mogelijk kosteloos aan te bieden. Dit is echter afhankelijk van de hulpvraag. Kunnen wij voor de particuliere claimant optreden als contra-expert of kunnen wij onze kosten verhalen op een derde, dan zijn er geen kosten aan verbonden. Kunnen wij onze kosten niet elders verhalen, dan stemmen wij voordat wij de zaak daadwerkelijk in behandeling nemen de kosten af.  Het intermediair of de claimant hebben dan de vrije keuze al dan niet de schade door Schadehulp te laten behandelen. Een bedrijfsmatige schade is echter veelal omvangrijk en vraagt voor de eerste beoordeling extra tijd. Hiervoor zijn wij genoodzaakt vooraf een bedrag van 95 euro in rekening te brengen. Kunnen wij vervolgens optreden als contra-expert of kunnen wij onze kosten verhalen op een derde, wordt het betaalde bedrag teruggestort”.

S.O.S. Schadehulp biedt het intermediair naast de beoordeling van individuele zaken tevens de mogelijkheid doorlopend gebruik te maken van Schadehulp als sparringpartner op schaderegelingsgebied. Het intermediair krijgt hiervoor een speciaal telefoonnummer en maakt dan gebruik van de ervaringen en kennis van Schadehulp, krijgt tips op schade-regelingsgebied en staat nooit alleen bij de afwikkeling van een vervelende schade, maar blijft wel zelf inhoudelijk de schade behandelen en onderhoud ook zelf het contact met verzekerden en verzekeraars. Een jaarabonnement op deze dienstverlening is al verkrijgbaar vanaf 95 euro per jaar.