Schade Regie Centrum viert officiële opening op feestelijke wijze

Schade Regie Centrum, het initiatief van schade-expert Louis Schenkel  (links op foto)  en aannemer Steven McGill, heeft vorige week vrijdag 29 september jl. de officiële lancering van hun bedrijf op feestelijke wijze luister bijgezet in het eigen bedrijfspand aan de  Plantagebaan 7 in het Brabantse Wouw. De feestelijke bijeenkomst werd bijgewoond door een 50-tal persoonlijke en zakelijke relaties, waaronder schade-experts, (regionale)tussenpersonen en herstellers uit het eigen schadeherstelnetwerk.

Schade Regie Centrum regelt  in opdracht van verzekeraars, volmachten, tussenpersonen en schade-experts het bouwkundig herstel van schade aan opstallen en inboedels.  “We kopen voor opdrachtgevers het herstel als het ware centraal in. Daarbij richten we ons primair op de regionale markt, zuidwest-Nederland, maar sluiten op termijn een landelijk netwerk zeker niet uit”, benadrukt Schenkel, die  tien jaar heeft gewerkt als claimshandler(vooral bij Fortis ASR), en vervolgens tien jaar als schade-expert bij CED (8 jaar) en de laatste twee jaar bij KakesWaal. Businesspartner Mc Gill heeft al meer dan 25 jaar ervaring in de aannemerij en het onderhoud van en aan panden, waarvan bijna 17 jaar als zelfstandig ondernemer bij zijn eigen bedrijf.

Voordelen                                                                                                                                                        Gevraagd naar de voordelen van het Schade Regie Centrum noemt Schenkel het ontzorgen van zowel gedupeerden als opdrachtgevers. “Andere voordelen zijn onze snelheid van werken en dat een verzekeraar, volmacht, tussenpersoon, schade-expert én verzekerde slechts één aanspreekpunt heeft. Er wordt één offerte opgemaakt en één factuur. Indien gewenst worden de kosten voor opstal en inboedel gescheiden. Kortom, duidelijkheid en transparantie over de totale kosten, die duidelijk op de offerte en factuur staan.  Over het netto-factuurbedrag wordt een percentage aan behandelingskosten in rekening gebracht. Zo zijn de kosten voor iedereen inzichtelijk en duidelijk. De werkzaamheden worden in principe altijd onder akte van cessie uitgevoerd. Hierover vindt altijd overleg plaats met de verzekeraar of de schade-expert.”

In een eerder gesprek met Risk & Business  zeiden Schenkel en Mc Gill: “ Op basis van onze ervaringen als schade-expert en aannemer, denken we dat er mogelijkheden liggen voor een bedrijf dat de regie van het schadeproces goed kan verzorgen. Een goed herstel ontzorgt zowel gedupeerden als opdrachtgevers (schade-experts, verzekeraars, intermediair), terwijl wij  ZZP-ers en kleinere herstelbedrijven die graag voor verzekeraars werken daartoe de mogelijkheid bieden. Er zijn in de branche veel samenwerkingsverbanden maar niet voor kleine ondernemers en ZZP-ers. Bovendien zijn de tarieven voor herstellers ongunstig terwijl de inzet van herstelorganisaties voor verzekeraars vaak gepaard gaan met hogere kosten. Dat kan volgens ons anders”, stellen de beide oprichters van Schade Regie Centrum nadrukkelijk, die ‘Een eerlijke prijs voor herstellers en gunstige tarieven voor verzekeraars’ als credo hebben.  Bovendien worden herstellers binnen een week voor hun werkzaamheden betaald.

Een goede start

Sinds de start in mei heeft het nieuwe bedrijf vooral opdrachten verkregen van lokale en regionale tussenperonen schade-experts, installateurs en van lekdetectiebedrijf Pompen, met wie het nauw samenwerkt. “Het netwerk is inmiddels zo breed en divers en uitgebreid dat we een breed pallet aan diensten kunnen aanbieden. Zo kan het Schade Regie Centrum onder andere ingezet worden voor reconditionering, lekdetectie, loodgieterswerk, hak- en breekwerk, stuc-, schilder- en behangwerk, herstel van braakschade, diverse timmerwerken en interieurherstel”, geeft Schenkel aan.

De komende tijd wordt volgens beide initiatiefnemers hard gewerkt aan het verder uitbreiden en verdiepen van het netwerk van herstellers. “De interne processen worden verbeterd en er zal worden geïnvesteerd in ICT en digitalisering. Er ligt nu een goede basis waarop een stabiele en professionele organisatie gebouwd wordt. Ons streven is erop gericht dat over een paar jaar het Schade Regie Centrum niet meer weg te denken uit de branche! “