RGN gaat social media nadrukkelijker inzetten in communicatie met klant

 

Gestimuleerd door de succesvolle ervaringen met social media van RGN NIVO NOORD gaan alle RGNvestigingen dit nadrukkelijker inzetten in zowel de onderlinge berichtgeving als in de externe communicatie met het brede publiek en opdrachtgevers. Daartoe is onder auspiciën van Ine Christov, communicatiemedewerker bij RGN NIVO NOORD, een speciale groepsapp opgezet, zo is te lezen in de recente nieusbrief van RGN aan de relaties. Annette van der Meulen, directeur-eigenaar van RGN NIVO NOORD, licht toe: “Om vandaag de dag op een goede manier onder de aandacht te komen van bestaande en potentiële klanten moet je als bedrijf meer van je laten horen en laten zien wat je allemaal doet en kunt. Social media kan daarbij, mits goed en frequent ingezet, een belangrijk hulpmiddel vormen. Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven die hun activiteiten en kennis niet met hun klanten delen, zowel via social media als op een andere manier, het moeilijker zullen krijgen om te kunnen blijven bestaan dan bedrijven die dat wel doen.”

Over het effect van de inspanningen via social media is Annette goed te spreken. “Het aantal views neemt wekelijks toe en de berichten worden door veel lezers op prijs gesteld. We gaan er dan ook mee door. Ik zou al mijn RGN-collega’s dan ook willen meegeven meer gebruik te maken van social media in de communicatie met bestaande en potentiële klanten. Als je verder wilt met je bedrijf, dan is naast bekendheid een goed imago van cruciaal belang. Daartoe zul je in de eerste plaats uiteraard goed werk moeten leveren, maar daarnaast ook veel meer moeten vertellen wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Social media is daar een ideaal middel voor.”

Annette kan erover meepraten. Bij RGN NIVO NOORD heeft zij in de persoon van Ine Christov een speciale communicatiemedewerker aangesteld om zich onder meer bezig te houden met een frequente berichtgeving over de activiteiten van haar bedrijf. Sinds kort wordt daarbij ook social media frequent ingezet. Daarbij maakt het onderscheid tussen Facebook voor de interne berichtgeving naar de in totaal 1.000 medewerkers, waarvoor gemiddeld vier à vijf  berichten per week worden gepost: bijvoorbeeld nieuws over nieuwe medewerkers, het jubileumfeest en acties rond het duurzaam werken. Voor de communicatie met klanten wordt vooral gebruik gemaakt van Twitter en LinkedIn. Het gaat om gemiddeld twee à drie berichten per week over succesvolle werkzaamheden op het gebied van brand- en roetreiniging, waterschades en andere calamiteiten, maar ook over voorbeelden van duurzaam werken, wat één van de speerpunten van RGN NIVO NOORD is.”

Over het effect van de inspanningen via social media is Annette goed te spreken. “Het aantal views neemt wekelijks toe en de berichten worden door veel lezers op prijs gesteld. We gaan er dan ook mee door. Ik zou al mijn RGN-collega’s dan ook willen meegeven meer gebruik te maken van social media in de communicatie met bestaande en potentiële klanten. Als je verder wilt met je bedrijf, dan is naast bekendheid een goed imago van cruciaal belang. Daartoe zul je in de eerste plaats uiteraard goed werk moeten leveren, maar daarnaast ook veel meer moeten vertellen wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Social media is daar een ideaal middel voor.”