RFEA introduceert bij start consumentencampagne Financiële EchtscheidingScan

 

Tijdens een drukbezochte ledenmiddag heeft RFEA, het Register Financieel Echtscheidingsadviseur, de Financiële EchtscheidingScan geïntroduceerd. Dit is een online tool waarmee consumenten snel inzicht en overzicht krijgen in de gevolgen van een scheiding. De Financiële EchtscheidingScan zal de komende periode een centrale rol vervullen in een consumentencampagne van RFEA.

Rond een scheiding moeten, in een vaak emotionele periode, besluiten worden genomen die bepalend zijn voor de financiële toekomst van beide partners. Om consumenten inzicht en overzicht te bieden heeft RFEA de Financiële EchtscheidingScan ontwikkeld. Op vijf thema’s (wonen, financiële toekomst, kinderen, pensioen en IB-ondernemer) krijgt de consument telkens vijf vragen voorgelegd. Die vragen maken de consument ervan bewust op welke onderdelen actie zou moeten worden genomen en deskundig advies nodig is.

De Financiële EchtscheidingScan zal door RFEA de komende periode worden ingezet in een online consumentencampagne, met Facebook en Google als belangrijkste mediakanalen. De scan is ook als PDF beschikbaar.

Ledengroei

Het startschot voor de campagne werd afgelopen dinsdag (14 november jl.) gegeven tijdens de RFEA-ledenmiddag. Zo’n 80 van de 200 adviseurs tellende beroepsorganisatie waren daarvoor naar Baarn gekomen. Vakinhoud, verenigingsinformatie en netwerken stonden tijdens de ledenmiddag centraal. De drie RFEA-opleidingsinstituten – Dukers & Baelemans, Lindenhaeghe en de ScheidingsDeskundige – verzorgden intensieve kennissessies over relevante onderwerpen voor de beroepspraktijk van de adviseur. Thema’s waren jurisprudentie, het nieuwe huwelijksvermogensrecht, het kindgebondenbudget in relatie tot de alimentatieberekening.

Steeds meer adviseurs zien volgens de organisatie zelf de meerwaarde van het RFEA-keurmerk om zich in de veelheid van adviseurs te onderscheiden op het gebied van financiële echtscheidingsadvisering. Al meer dan 200 adviseurs zijn aangesloten bij RFEA. Anneke Janssen, voorzitter RFEA, juicht deze ontwikkeling toe: “RFEA groeit en daarmee groeien ook de verwachtingen van de leden. In 2018 zullen we nog meer dan voorheen inzetten op het ondersteunen van onze leden op het gebied van kennisdeling- en bevordering én het kenbaar maken van onze meerwaarde bij consumenten”.