Sinds gisteren 12 december jl. heeft Dolmans Groep haar merkbelofte gewijzigd in combinatie met een nieuwe corporate identity. Hierbij neemt Dolmans na ruim 15 jaar afscheid van haar vertrouwde logo. “Met deze nieuwe corporate identity zijn we klaar om ons specialisme verder kracht bij te zetten”, stelt Dolmans, dat sinds de start in 1958 is uitgegroeid van een schoonmaakbedrijf naar een landelijk werkende 2.000 medewerkers en 22 vestigingen tellend dienstverlenend bedrijf op het gebied van schoonmaak, calamiteiten, asbestsanering, facility management en specialistische reiniging. Nieuw is ook dat zowel Dolmans Facilitaire Diensten (wordt: ‘Dolmans Schoonmaak Diensten’) als Dolmans de Jong Milieutechniek (wordt: ‘Dolmans Milieu Techniek) een nieuwe bedrijfsnaam heeft gekregen. Daarnaast zijn de namen Dolmans Calamiteiten Diensten, Dolmans Specialistische Reiniging en Dolmans Facility Management gehandhaafd en hetzelfde geldt voor de zusterbedrijven Trition en Qbuild.
Naast een nieuwe merkbelofte heeft Dolmans ook haar kernwaardes, merk-missie/visie opnieuw beschreven. ‘Gewoon doen wat de klant van ons verwacht zorgt voor tevreden klanten, maar wij willen gaan voor enthousiaste klanten.’ aldus Berthil Dolmans, algemeen directeur Dolmans Groep. ‘Met de komst van onze nieuwe corporate identity zijn we met alle entiteiten gaan nadenken hoe wij onze klanten enthousiast kunnen maken. Hoe wij ze elke dag weer een goed gevoel kunnen geven. Zo zijn wij ook aan onze nieuwe merkbelofte gekomen. Gegarandeerd een goed gevoel.’
Binnen Dolmans is gekeken naar de positie in de markt en is aan klanten gevraagd hoe zij Dolmans zien. Hieruit kon de conclusie getrokken worden dat men Dolmans ziet als specialist en dat men ook graag geholpen wil worden door een specialist. Of het nu gaat om glasbewassing, hulp na een calamiteit, dagelijkse schoonmaak, gevelreiniging, ondersteuning op facilitair vlak of asbest saneren. De Dolmans Groep staat voor één groep van specialisten en wil de klantbeleving op dit vlak ook gaan versterken.