MainPlus wil prominente plaats verwerven op de schadeherstelmarkt


Het in Rijswijk gevestigde bedrijf MainPlus, dat in betrekkelijk korte tijd naam heeft gemaakt als een ‘regisseur’ op het gebied van vastgoedonderhoud en -beheer, wil een prominente rol verwerven in de schadeherstelmarkt. “We claimen het verschil te kunnen maken. In de vorm van een schadelastreductie, een verhoging van de uitgevoerde kwaliteit en last but not least een hogere klanttevredenheid”, stelt een ambitieuze directeur drs. Joost Versteeg (foto) in een interview in het deze week verschijnende digitale magazine van Risk & Business. Daarbij verwijst hij naar de reeds behaalde resultaten op de vastgoedmarkt door daarin een regierol te vervullen: meer dan 20% kostenbesparing op het dagelijks onderhoud, 98% reductie van het aantal facturen, minimaal 90% first time fixed op reparatiewerkzaamheden, 20% toename van de productiviteit van de in- en externe onderhoudsdienst en een huurderstevredenheid van 8,2.

Sinds 1 januari van dit jaar is MainPlus ook actief op het gebied van schadeherstel. Ze verzorgt de regie en de coördinatie van het schadeherstel voor de labels Delta Lloyd, Ohra en ABNAmro Verzekeringen en voor het volmachtbedrijf Driessen Assuradeuren uit Den Haag. Directeur Versteeg zegt volop expansiemogelijkheden te zien voor MainPlus Schadeherstel, niet in de laatste plaats omdat er momenteel op dit gebied in feite slechts een beperkt aantal vergelijkbare marktpartijen operationeel is. “Er is in onze ogen zeker plaats voor een nieuwe regisseur’. Bovendien merken we bij verzekeraars, volmachtbedrijven en andere partijen met relatief veel schadeclaims de behoefte aan een partner in het schadeherstelproces die met hen kan meedenken en werk uit handen kan nemen. Zeker wanneer dit daarnaast leidt tot lagere kosten en schadelast en een hogere klanttevredenheid.”

Hun positivisme naar de toekomst toe wordt bovendien versterkt door het recente aantrekken van Gerard van Engelenburg als verantwoordelijke voor MainPlus Schadeherstel, die de afgelopen zes jaar als directeur van reconditioneringsbedrijf RGN heeft gewerkt en daarvoor bij Delta Lloyd als manager van het expertisecentrum. “Hij kent de markt en de gebruiken, de gangbare tarieven voor herstel en reiniging, spreekt de taal van de branche en heeft de contacten. Ons doel is samen met hem onze dienstverlening verder te professionaliseren en daarnaast ons korps aan opdrachtgevers verder uit te kunnen breiden.  Binnenkort mogen wij al onze volgende klanten verwelkomen bij MainPlus Schadeherstel.”