Kennedy van der Laan, Cunningham Lindsey en Bex* communicatie bundelen specialismen op het gebied van product recalls in Recall Solutions

 

Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan, expertise- en claimsmanagementbureau Cunningham Lindsey en communicatie-adviesbureau Bex* communicatie zijn een samenwerkingsverband aangegaan onder de naam Recall Solutions. Hierin hebben de drie bedrijven hun specialistische kennis en ervaring gebundeld op het gebied van product recall. De nieuwe dienst biedt opdrachtgevers uit elke bedrijfstak, van food en non-food producenten tot industriële toeleveranciers, één loket voor alle services die  nodig zijn tijdens een acuut voedsel- of productveiligheidsprobleem, of bij de voorbereiding dan wel nasleep van een recall. De kennis en ervaring van Recall Solutions is 24/7 in te schakelen.

In een toelichting stellen de drie initiatefnemers: “Een terugroepactie komt altijd onverwacht en brengt ineens een stortvloed van vragen en onzekerheden met zich mee. Welke acties dienen ogenblikkelijk te worden ondernomen? Wanneer meld je wat aan de NVWA? Hoe te communiceren met afnemers en consumenten? Wat is het verhaal naar de media? Wat is de schade en kan die verhaald worden op een toeleverancier of verzekeraar?” De partners in Recall Solutions hebben jarenlange ervaring met alle soorten van recalls en bundelen nu hun kennis en ervaring. “Met de expertise van Recall Solutions kan een bedrijf de snelheid van handelen verhogen, discussies achteraf voorkomen en zo de schade zoveel mogelijk beperken.”

Vóór, tijdens en na een product recall

Recall Solutions biedt services zowel voorafgaand aan als tijdens en na een (mogelijke) product recall. Bij de eerstgenoemde categorie kan gedacht worden aan diensten als risico-inventarisatie, recall-simulaties, een recall-manual, borging van productveiligiheid en de beoordeling van verzekeringen. Bij dreigende of acute recalls kan desgewenst praktische hulp en ondersteuning worden geboden bij crisiscommunicatie, onderzoek en risico-evaluatie, communicatie met de voedsel- en warenautoriteit NVWA , crisismanagement en schadebeheersing.  Na een eventuele recall kunnen de specialisten van Recall Solutions worden ingeschakeld voor de afhandeling en nasleep, het verbeteringstraject, het verhalen van schade, een second opinion en een professionele evaluatie.

Peter van den Broek van Kennedy Van der Laan: “Er komt veel op je af als je als bedrijf te maken krijgt met een product recall. Het is dan niet makkelijk om de juiste beslissingen te nemen en de dingen in de goede volgorde te doen. Wij bieden met Recall Solutions één loket voor álle vragen en helpen bedrijven van begin tot eind.”

Solutions is te bereiken via de acht vestigingen van de drie initiatiefnemers in Amstelveen, Amsterdam(3x), Eindhoven (3x) en Rotterdam. Bij Kennedy van der Laan bestaat het speciale recall-team uit de  V&A-advocaten (v.l.n.r.) Maurits Oudenaarden, Aafke Morssinkhof, Peter van den broek en Chris van Dijk.

 

Bij Cunningham Lindsey zijn dat (eveneens v.l.n.r.) de schade-experts Ingmar Hofker, Leo Jansen, Tef Tevonderen en Kees Heijboer  (Business Development Manager Geneviëve Jubitana ontbreekt op de foto).

 

Het recall-team van Bex* communicatie bestaat uit vier crisiscommunicatieadviseurs: v.l.n.r. René Westbroek, Noud Bex,  Jhorna Erkens en Erwin van Dijkman.

Voor meer informatie: www.recallsolutions.nl