Jeroen Anbeek aangesteld als nieuwe directeur ReconditioneringsGroep Nederland (RGN)

 

Jeroen Anbeek is per 1 december 2017 aangesteld als de nieuwe directeur van de ReconditioneringsGroep Nederland (RGN), het landelijke samenwerkingsverband van vijf regionale reconditioneringsbedrijven met 13 vestigingen en ruim 400 medewerkers. Anbeek, die een financiële achtergrond heeft en behalve op dit terrein ook een ruime werkervaring heeft op het gebied van ICT en de optimalisering van bedrijfsprocessen, neemt de functie over van RvC-voorzitter Niek Weel. Laatstgenoemde nam deze functie sinds 1 juni 2017 tijdelijk waar na het vertrek van de toenmalige directeur Gerard van Engelenburg.

Vanwege de veranderingen en andere ontwikkelingen in de reconditionerings- en verzekeringsmarkt hebben de RGN-leden in hun zoektocht naar een nieuwe directeur de focus gelegd op een sterke financiële man met knowhow en ervaring op het gebied van administratieve bedrijfsprocessen. Uiteindelijk zijn ze daarbij uitgekomen bij Jeroen Anbeek. “Ik kende de reconditioneringsbranche op zich niet, maar ik ben wel voldoende bekend met de verzekeringssector om te weten dat we aan de vooravond staan van grote veranderingen, die ook van grote invloed zijn op de bedrijfsvoering en werkwijze van onze leden. Door de ruime ervaring die ik inmiddels in de loop der jaren heb opgedaan op het gebied van automatisering /ICT, compliance en de optimalisering van bedrijfsprocessen denk ik de RGN-leden juist op deze cruciale  punten te kunnen ondersteunen en zo hun door de komende tijd van veranderingen heen te kunnen loodsen”, licht Anbeek toe.

In de twee maanden dat hij nu als directeur actief is binnen RGN heeft hij mede op basis van een aantal kennismalingsgesprekken met opdrachtgevers een eerste indruk gekregen van de in de markt levende wensen. “Daarbij neem ik waar dat verzekeraars en andere opdrachtgevers steeds hogere eisen stellen aan RGN-bedrijven. Zo willen zowel opdrachtgevers als hun (eind)klanten meer en meer ontzorgd worden, dat de afgesproken (compliance) afspraken worden nagekomen en dat de informatievoorziening en administratieve processen vlekkeloos verlopen. Het is aan ons om aan die veranderende en verzwarende wensen tegemoet te blijven komen.”

Anbeek zegt positief gestemd te zijn over de toekomst van de RGN en de aangesloten bedrijven. “In de gesprekken met de leden ben ik onder de indruk geraakt van hun ondernemerschap, kwaliteit, professionaliteit en klantgerichte in- en opstelling. Niet voor niets is de RGN de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grotere spelers op de reconditioneringsmarkt in Nederland met een groeiend aantal opdrachtgevers bij verzekeraars, volmacht- en intermediairbedrijven en het bedrijfsleven. Die positie willen we de komende jaren behouden en waar mogelijk uitbouwen.”