FRISS Opent Kantoor in Chili

FRISS, de mondiale leverancier van oplossingen voor fraudedetectie en risicobeoordeling voor verzekeraars, heeft op grond van de toenemende vraag een kantoor geopend in Santiago de Chile. Van daaruit zal FRISS het team verder uitbouwen om het huidige klantenbestand te bedienen en de activiteiten uit te breiden ter ondersteuning van de Latijns-Amerikaanse Verzekeraars top het gebied van verzekeringsfraude.


Volgend op een succesvolle samenwerking met Munich Re in de regio, gaat FRISS verzekeraars helpen fraude te bestrijden en tegelijkertijd de klantervaring te verbeteren. “Dankzij de oplossingen voor risicobeoordeling in het verzekerings- en schadeclaimproces kunnen eerlijke klanten profiteren van een VIP-behandeling in de ‘fast lane’. Oneerlijke klanten worden ertussen uit gehaald voordat zij in de portefeuille worden opgenomen of op het moment dat ze een claim indienen”, aldus Friss

In de afgelopen jaren zijn Ariane Braam-Verkoren en Iván Ballón bij de Latijns-Amerikaanse verzekeraars en tijdens verzekeringsevenementen bekende gezichten geworden. Ariane Braam-Verkoren, Global Alliance Manager, over de redenen van FRISS om zich te richten op Latijns-Amerika: “Binnen onze strategische samenwerking met Munich Re helpen wij verzekeraars hun operationele efficiency te vergroten met behulp van geautomatiseerde preventie en detectie van risico en fraude. Wij hebben gemerkt dat onze gebruiksklare oplossingen goed aansluiten bij de innovatieve ontwikkelingen in Latijns-Amerika. Ik ben dan ook bijzonder trots dat we onze klanten voortaan kunnen bedienen en ondersteunen met een speciaal team in de regio.”

De activiteiten in Chili zullen worden geleid door Ralf van der Eerden, General Manager LatAm, die zal verhuizen naar Santiago de Chile. Het bestaande team zal worden versterkt met ervaren verkoopprofessionals, consultants, verzekeringsexperts en projectmanagers. Van der Eerden: “Ik vind het bijzonder spannend dat ik van FRISS de kans krijg om onze activiteiten in Latijns-Amerika uit te breiden. We hebben nu al een aantal fantastische klanten in de regio. Oplossingen voor risicobeoordeling en fraudeanalyse zitten enorm in de lift en samen met mijn collega’s ben ik ervan overtuigd dat wij met onze op AI-gebaseerde oplossingen een ideale positie hebben om de loss ratio’s van verzekeraars en de klantervaring te verbeteren.”

“Je ziet dat verzekeringsmaatschappijen in Latijns-Amerika in de afgelopen jaren flink meer zijn gaan investeren in projecten die betrekking hebben op databeheer en analytics. Uit ons meest recente onderzoek blijkt dat slechts 8% zich niet bezighoudt met projecten in deze categorie, waartoe initiatieven behoren zoals big data, voorspellende analyses en fraudedetectie”, aldus Juan Mazzini, senior analist bij Celent. “Deze groeiende bereidheid om data beter te benutten, kan uitstekend worden ingezet op het gebied van risicobeoordeling en fraudedetectie: verzekeringsmaatschappijen zien hierdoor niet alleen de totale bedrijfsproductiviteit toenemen, maar profiteren ook van een verbeterde klantervaring.”