FOCWA Schadeherstel lanceert nieuwe online consumentencampagne

De nieuwe campagnewebsite is op 4 oktober live zal gaan envormt het hart van de campagne. De bezoeker ziet in één oogopslag welke FOCWA schadeherstellers in zijn regio gevestigd zijn, inclusief contactgegevens, website en openingstijden. Femke Teeling: “We willen naast het vergroten van de naamsbekendheid, de online vindbaarheid van FOCWA bedrijven vergroten en meer online leads te genereren voor onze leden. Zo kunnen zij nog meer profiteren van deze campagne.” Ook biedt de website algemene informatie over autoschade en een ‘eerste hulp bij schade’-stappenplan.

Daarnaast is een aantal webcommercials gemaakt die het vakmanschap van de FOCWA schadehersteller benadrukken – ‘schade herstellen zit ons in het bloed’. De filmpjes zullen onder andere via de website, Facebook, YouTube en AdWords worden gepromoot. Ook retargeting is onderdeel van de campagne. “Door specifiek te targeten op basis van online zoekgedrag, kunnen we consumenten met autoschade relevante informatie bieden op het juiste moment.” FOCWA biedt bovendien concrete online tools, die leden kunnen gebruiken om consumenten in de lokale markt te bereiken met de nieuwe campagneboodschap.

De timing van de campagne komt niet uit de lucht vallen. Femke Teeling: “Onze leden hebben geïnvesteerd in kwaliteit met de FOCWA Standaard: het bewijs richting de consument dat zij voldoen aan de allerhoogste kwaliteitsnormen in de branche. Met deze campagne zorgen wij voor een continue zichtbaarheid én verbeteren we de online vindbaarheid van FOCWA-bedrijven. Samen maken we kwaliteit nog beter zichtbaar in de markt en zorgen we ervoor dat de merknaam FOCWA te allen tijde ‘top of mind’ is bij de consument met autoschade”.