Claims Corporation Network breidt werkgebied voor vluchtvertragings- en annuleringsclaims uit naar India en China

Claims Corporation Network breidt werkgebied voor vluchtvertragings- en annuleringsclaims uit naar India en China

Claims Corporation Network (CCN), de Europese TPA Claims Service Provider, heeft het werkgebied van ‘FlightClaimEU’, een artificial intelligence (AI) systeem waarmee vluchtvertragings- en annuleringsclaims kunnen worden afgehandeld, uitgebreid naar India. Dit land is na China het grootste land ter wereld met meer dan één miljard inwoners. Volgens CCN-CEO Cees Werff zal in de loop van dit jaar FlightClaimEU ook op de Chinese markt worden geïntroduceerd.

FlightClaimEU ondersteunt, adviseert en helpt vliegtuigpassagiers in geval van een verstoorde vlucht, bijvoorbeeld als gevolg van een vertraging, annulering of geweigerde toegang, bij het verkrijgen van een financiële compensatie conform de Europese Verordening EC261. CCN biedt deze service inmiddels aan in 15 EU-landen.

Cees Werff, Group CEO of CCN, licht toe:  ”Meer en meer Indiase reizigers reizen jaarlijks naar Europa voor werk en vakantie of maken in Europa een tussenstop voor een intercontinentale vlucht. Zij zijn in het algemeen niet bekend met de rechten die zij hebben volgens de geldende EU- wet- en regelgeving. Dat komt onder meer doordat luchtvaartmaatschappijen reizigers hierover niet proactief informeren. Het is daarom de primaire taak en missie van FlightClaimEU om reizigers wel adequaat voor te lichten en te bevorderen dat luchtvaartmaatschappijen op dit punt hun reizigers netjes behandelen. Op deze manier dragen wij eraan bij dat wereldwijd steeds meer reizigers in het geval van een vertraging of annulering terug kunnen vallen op onze juridische en praktische bijstand.”