CED in 45 jaar van schadekantoor naar full-service dienstverlener

Afgelopen woensdag 1 juni jl. bestond CED op de kop af 45 jaar! Het bedrijf werd in  1971 opgericht als Centrale Expertise Dienst als een stichting met verzekeraars als leden. Sindsdien is CED uitgegroeid tot een full service dienstverlener voor verzekeraars en eigenrisicodragers op Europese schaal. In de afgelopen drie jaar zag de organisatie de  omzet met ruim 30% stijgen tot 136 miljoen euro.

Hoewel CED in de afgelopen 45 jaar een solide positie heeft opgebouwd als marktleider in schade-expertise, maakte de organisatie drie jaar geleden de keuze om de strategie sterk te veranderen. “We wilden voor onze klanten de geïntegreerde keten van schade-afhandeling mogelijk maken – van waardebepaling, schademelding tot herstel van de schade. En dat is gelukt!”, meldt Hans Coffeng, CEO CED-group: “Technologische ontwikkelingen bieden ongekende mogelijkheden om schades niet alleen sneller en efficiënter af te handelen, maar ook nog eens extreem klantgericht. Dat doen we voor verzekeraars, leasemaatschappijen, woningbouwcorporaties, overheden en eigen risicodragers, maar ook via de joint venture met Arcadis voor het behandelen van aardbevingsschades in Noordoost Groningen. We behandelen schades digitaal waar het kan en persoonlijk waar het moet. Vanuit die visie investeren we jaarlijks een groot deel van onze omzet in innovatieve technologie. Maar weinig bedrijven in de verzekeringssector doen ons dat na.”

De omvangrijke investeringsagenda van CED werpt zijn vruchten af. zo vervolgt hij. “We  brachten in 2014 het concept MultiHerstel op de markt, een digitaal platform voor herstel in natura van opstal- en inboedelschades. In 2015 lanceerden we een nieuw geautomatiseerd schadebehandeling platform voor onze klanten. En dit jaar verraste CED met de overname van Alarmcentrale SOS International. Coffeng: “Ook op het gebied van noodhulp is nog veel efficiency winst te boeken en zijn de technologische mogelijkheden groot. Wij zijn verheugd dat we in een moeilijke markt een sterk stijgende lijn weten neer te zetten en ons hebben weten te transformeren van een traditioneel expertisekantoor naar een technologie gedreven dienstverlener. Een prachtige prestatie waar we trots op mogen zijn!”