CED helpt Woonstad Rotterdam bij verbetering reparatieverzoeken

 

CED start een pilot samen met Woonstad Rotterdam, waarbij CED een deel van de reparatieverzoeken gaat managen en oplossen voor de huurders van deze Rotterdamse woningcorporatie. Tijdens de proefperiode kijkt Woonstad Rotterdam hoe zij haar huidige proces voor de afhandeling van reparatieverzoeken kan verbeteren zodat dit een hogere huurdertevredenheid en meer efficiency voor Woonstad Rotterdam oplevert.

Na een intensieve periode van voorbereiding gaat CED nu een halfjaar lang de intake en afhandeling verzorgen van reparatieverzoeken van de huurders van het Citécomplex in Rotterdam. Het Citécomplex huisvest vooral studenten en is één van de panden van Stadswonen, de studentenhuisvestingsorganisatie van Woonstad Rotterdam. In de proefperiode wordt zowel gebruik gemaakt van het netwerk van herstelbedrijven van Woonstad Rotterdam als van CED. De huurders kunnen hun reparatieverzoeken 24/7 melden via telefoon en WhatsApp. Het feit dat huurders hun melding kunnen doorgeven via WhatsApp is uniek in de Woningcorporatie sector.

 Hogere klanttevredenheid

Woonstad Rotterdam behoort met ruim 57.000 woningen en 3.000 eenheden overig vastgoed in beheer tot de belangrijkste huisvesters in Rotterdam. Dennis Lausberg Directeur Vastgoedontwikkeling en Beheer: “Woonstad heeft de ambitie om de dienstverlening op het gebied van reparatieverzoeken klantgerichter en efficiënter te maken. Met de expertise die CED heeft opgebouwd in de verzekeringsmarkt verwachten wij de afhandeling van reparatieverzoeken zodanig te kunnen verbeteren dat we dat terugzien in hogere klanttevredenheidscijfers.”

Robin Roest, divisie directeur CED Repair:De inmiddels bewezen zeer klantgerichte werkwijze met het sterke netwerk van professionele schadeherstel- en onderhoudsbedrijven van CED staat garant voor een snelle afhandeling van een reparatieverzoek. Er wordt direct een afspraak gepland met de hersteller en vervolgens bevestigd aan de huurder. Voor ons biedt deze pilot met Woonstad de mogelijkheid om onze dienstverlening voor woningcorporaties nog verder te finetunen.”

Foto: Stadswonen Rotterdam