CED en Openclaims combineren claims- en herstelmanagement in één digitaal autoschadeproces

CED en Insurtech Openclaims hebben een partnerovereenkomst gesloten waarmee de administratieve afwikkeling van autoclaims naadloos gekoppeld wordt aan het volledige schadeherstelproces. Hiermee kunnen verzekerings- en leasepartijen meer waarde toevoegen voor hun klanten.


Met CED Connect, het schadebehandeling platform van CED, hebben verzekeraars en volmachtbedrijven/serviceproviders inmiddels grote efficiency slagen gemaakt in het behandelen van autoschades. Openclaims biedt op haar beurt een innovatieve oplossing voor digitaal herstelmanagement. Hiermee kunnen partijen in de verzekerings- en leasemarkt hun klanten een geweldige klantervaring bieden tijdens het herstelproces van hun autoschade en tegelijkertijd de proceskosten significant verlagen. Met de samenwerking tussen CED en Openclaims kunnen partijen hun claims- en herstelmanagement geïntegreerd afwikkelen. 

Robin Roest, Managing Director van CED toont zich verheugd met de samenwerking: “Deze samenwerking betekent dat wij onze klanten nog beter kunnen bedienen, omdat zij hiermee hun verzekeringsnemers een snellere en foutloze afwikkeling van hun autoschade kunnen bieden.”

Ook voor Openclaims zorgt de samenwerking voor een versterking van de digitale hersteloplossing: “De koppeling met CED zorgt ervoor dat we herstelmanagement echt kunnen integreren met claimsmanagement. Hiermee maken we de afwikkeling van schades voor alle partijen eenvoudiger”, aldus Lex Orie, CEO van Openclaims. 

Volledig gedigitaliseerde schadestroom 
Inmiddels maakt RISK reeds gebruik van het gecombineerde digitale proces. Eindklanten melden zoals gewoonlijk de schade, waarna schades via CED Connect worden geregistreerd en behandeld. Vervolgens worden alle relevante claimgegevens verstuurd naar het platform van Openclaims dat alle stakeholders (verzekeraar/volmachtbedrijf of leasemaatschappij, hersteller en eindklant) met elkaar verbindt.

Met de aansluiting op CED Connect is alle benodigde informatie voor het herstelproces direct beschikbaar, correct en volledig. “Voor onze eindklanten betekent het dat het herstel van de auto sneller gaat en dat zij op eenvoudige wijze kunnen profiteren van de gelabelde VIP Schadeservice van Openclaims. Ook optimaliseren we de schadesturing overeenkomstig de doelstellingen van verzekeraars en draagt dit bij aan lagere kosten in de herstelketen”, aldus Harm Vollmuller, directeur-eigenaar van RISK.