CCN lanceert kunstmatig intelligentiesysteem (AI) voor claims

Claims Corporation Network (CCN), de Europese TPA Claims Service Provider, heeft onder de naam ‘FlightClaimEU’ de lancering aangekondigd van een nieuw kunstmatig intelligentiesysteem (AI), waarmee vluchtvertragings- en annuleringsclaims kunnen worden afgehandeld zonder tussenkomst van handmatige werkzaamheden. Het volledig geautomatiseerde platform wordt ondersteund door ‘i-Report’,  een universeel schademeldingssysteem ontwikkeld door CCN, waarmee via één portal schades en andere documenten snel digitaal kunnen worden verwerkt. Het systeem zorgt er voor dat betrokken partijen automatisch de gewenste informatie ontvangen zodat de goedgekeurde claims meteen kunnen worden uitgekeerd en dat de claims die nader onderzoek behoeven direct worden doorgestuurd naar CCN’s claims-team.

Cees Werff, bestuursvoorzitter en CEO bij CCN, licht toe: “In plaats van terug te hoeven vallen op de traditionele, complexe en tijdrovende manier van schadeafhandeling neemt ons geavanceerde kennissysteem alle drempels weg om terechte annulerings- en vertragingsclaims zo snel mogelijk uit te keren. De toekomst van chaimshandling is dan ook in drie woorden samen te vatten: snel, gemakkelijk en eenvoudig, wat allemaal mogelijk wordt gemaakt door het slimme gebruik van beschikbare data. Overigens is bij de start FlightClaimEU slechts beschikbaar voor bepaalde schadevergoedingsclaims. In de loop der tijd zal de toepassing geleidelijk worden uitgebreid en zal op termijn ook het automatisch vergoeden van vertragings- en annuleringsclaims aan gedupeerden tot de mogelijkheden behoren. Daaraan wordt momenteel door een team van specialisten hard gewerkt”, aldus Cees Werff, volgens wie artificial intelligence (AI, kunstmatige intelligentie) CCN in staat stelt alle traditionele claimshandelingen te automatiseren. “Daardoor kunnen onze claimsspecialisten zich focussen op datgene waarin zij het best zijn: het leveren van professionele service aan de klant.”

Vorig jaar september nam CCN het Deense Capita Insurance Services over. De acquisitie paste nauwgezet in de bij de start geformuleerde groeistrategie voor de toekomst en vormde het begin van de ontwikkeling van de Europese TPA-serviceprovider. Sindsdien heeft CCN een online first-notice-of loss-platform ontwikkeld in meerdere talen en is CCN inmiddels actief in 33 landen in Europa.