CCN breidt samenwerking met Openclaims uit

CCN Recoveries, onderdeel van de activiteiten van de Europese TPA Claims Management Service Provider Claims Corporation Network (CCN), breidt de vorig jaar van kracht geworden samenwerking met Openclaims uit, dat digitaal herstelstelmanagement biedt voor autoschades.  CCN Recoveries ondersteunt, adviseert en helpt verzekeraars, makelaars, tussenpersonen en fleetowners in geval van een grensoverschrijdende aansprakelijkheidsclaim voor motorvoertuigen. Deze juridische bijstandservice  wordt aangeboden in alle 36 landen waarin het CCN-netwerk is vertegenwoordigd en is gebaseerd op het no success no fee-principe.

Cees Werff, CEO van de CCN Groep, licht toe: “Meer en meer verzekerden rijden binnen Europa voor hun werk of vakantie en lopen daarbij de kans betrokken te raken bij een ongeval met een voertuig met een buitenlands kenteken. In de regel zijn deze automobilisten niet bekend met hun rechten volgens de geldende EU-regelgeving. Het is daarom de missie van CCN Recoveries om verzekeraars en hun klanten hierbij van dienst te zijn en te helpen. Behalve materiële schade kunnen verzekerden bij schade financieel schade leiden door verlies van eigen risico, bonus/malus-korting bij schade, waardevermindering, inkomensverlies en immateriële schade. De samenwerking met Openclaims leidt tot een nog groter aantal verzekerde automobilisten binnen de Europese Unie dat een beroep kan doen op onze juridische service.”