CCN biedt door samenwerking met FRISS en OCTO gecombineerde claimshandlings- en fraudedetectie-oplossingen aan

 Claims Corporation Network (CCN), de Europese TPA Claims Management Service provider, is een samenwerking aangegaan met FRISS, het leidende, gespecialiseerde fraudedetectiebedrijf voor de verzekeringsbranche. Door de krachtenbundeling kunnen beide bedrijven nu aan opdrachtgevers in binnen- en buitenland gecombineerde claimshandlings- en fraudedetectie-oplossingen aanbieden.

In een toelichting stelt CCN-CEO Cees Werff: “We waren op zoek naar een partnerschap met een gerespecteerde, internationale speler op het gebied van fraude-, risico- en compliance-oplossingen. Daarmee wilden wij onze dienstverlening aan opdrachtgevers verder optimaliseren en voor hen tegelijkertijd een manier te vinden om zowel de kans op fraude als het hiermee gemoeide bedrag aan schadeclaims tot een minimum te beperken. We hebben die partner gevonden in Friss, dat wereldwijd geavanceerde fraudedetectie-oplossingen biedt.”

Hij vervolgt: “Hun state-of-the-art- IToplossingen verbeteren de snelheid van het schaderegelingsproces en herkennen meteen schades die nadere aandacht behoeven. We zijn er dan ook van overtuigd dat onze gezamenlijke geautomatiseerde fraude-oplossingen onze opdrachtgevers een meerwaarde bieden”, zegt Werff. “Wanneer de samenhang tussen fraude, risico en compliance door de verzekeringsindustrie nog meer wordt onderkend en omarmd, zal dat in positieve zin bijdragen aan het vertrouwen van de consument in de verzekeringsbranche en haar producten.”

CCN is eerder dit jaar een strategisch samenwerkingsverband aangegaan met incasso-en gerechtsdeurwaardersorganisatie Flanderijn op het gebied van het afwikkelen en incasseren van schadeclaims die onder andere voortvloeien uit motorrijtuigverzekeringen en andere verzekeringspolissen. CCN, dat inmiddels actief is in 32, vooral Europese landen, werkt in Nederland inmiddels voor een 50-tal opdrachtgevers; verzekeraars, makelaars en fleetowners.

 Ook samenwerking met Octo Telematics

 CCN is ook een partnerschap aangegaan met serviceprovider Octo Telematics, wereldleider op het gebied van telematica en data-analyse oplossingen voor de autoverzekeringsbranche. Octo werkt momenteel voor ca. 60 verzekeringsbedrijven en kent meer dan vier miljoen aangesloten gebruikers. “Door de integratie van Octo’s telematica-toepassingen binnen onze claims management services kunnen we opdrachtgevers een totale endtoendoplossing bieden, waarmee zij zowel efficiënter kunnen werken en tegelijkertijd de klanttevredenheid kunnen verhogen”, aldus Cees Werff. Hij wijst daarbij op de bewezen voordelen die Octo verzekeringsbedrijven en hun klanten al biedt bij hun crash & claims management services in de vorm van onder meer lagere claimskosten en snellere doorlooptijden, soms wel tot 50%.

“Verzekeraars verwachten volgens hem vandaag de dag nieuwe, innovatieve, technologische oplossingen om schadeclaims in hun proces in te voeren en vervolgens te kunnen volgen, waarbij onnodige kosten vertragingen en ontevredenheid over de geboden service uit het proces worden gehaald. “De samenwerking met Octo Telematics is een stap voorwaarts op weg naar de levering van een allesomvattende grensoverschrijdende claimsoplossing.”