Brandpreventieweken gaan weer van start

Op woensdag 26 september begint de landelijke campagne ‘Maak van je roze wolk geen rookwolk’, speciaal gericht op jonge gezinnen. Het thema van ‘Hé doe de deur dicht’ sluit naadloos aan bij deze campagne. In de campagne staat de kans op brand bij jonge gezinnen centraal.

Vanaf 26 september is er landelijk aandacht voor het thema. Er vinden regionaal activiteiten plaats, die door de brandweerkorpsen worden georganiseerd. De korpsen krijgen voorlichtingsmateriaal om het Nederlandse publiek tijdens de campagne te wijzen op de gevaren van brand en de mogelijkheden om brand te voorkomen.

Doelstelling van de campagne

De brandpreventieweken worden jaarlijks gehouden. Ze hebben als doel de aandacht van het Nederlands publiek te vestigen op brandveiligheid en brandpreventie. In het bijzonder is er aandacht voor het voorkomen van brand en brandwonden. Onder andere wordt de aandacht gevestigd op rookmelders, blusmiddelen, vluchtroutes en vluchtmiddelen .

De campagne is een initiatief van de brandweer, de Nederlandse Brandwondenstichting en het IFV.

Bron: Netwerk Nationale Brandpreventieweken, Brandveilig.com