Automotive Glass Europe® gaat de wereld in



Automotive Glass Europe® breidt haar Europese samenwerking is uitgebreid met collega’s uit twee andere continenten: Zuid-Afrika en Canada.

Automotive Glass Europe® (AGE) is een samenwerkingsverband van autoglasspecialisten., actief in 1.500 locaties in 20 verschillende Europese landen. “De wereldwijde expansie is ons antwoord op de groeiende vraag van verzekerings- en leasemaatschappijen en wagenparkbeheerders die actief zijn op meerdere continenten”, aldus AGE.

Pim de Ridder, directeur van Automotive Glass Europe® vertelt: “De belangrijkste reden voor het starten van de Europese samenwerking destijds zat in het feit dat er behoefte was aan het delen van technische kennis en het leren van elkaars ervaringen. Nu, 11 jaar later, is gebleken dat dit initiatief wordt gewaardeerd door onze deelnemers en haar klanten. Door de snelle globalisering is er noodzaak om die Europese samenwerking uit te breiden. Hiermee spelen we in op de toenemende eisen van onze klanten. De collega’s uit Canada (Uniban, onderdeel van de Noord-Amerikaanse Clairus groep) en het Zuid-Afrikaanse Autoboys zijn niet alleen grote spelers in hun markt maar hebben ook dezelfde visie op onze gespecialiseerde autoglaswereld “.

Sinds 2018 is 123RUIT.nl de Nederlandse herstelpartner voor AGE. Stefan Clijnk, voorzitter van 123RUIT.nl: “Sinds wij partner zijn van AGE hebben we de voordelen van onze samenwerking mogen ervaren. Door ons partnership kunnen wij Nederlandse berijders met autoruitschade in het buitenland snel helpen, maar minstens zo belangrijk is het delen van vakkennis onderling. Met de toetreding van de collega’s uit Canada en Zuid-Afrika krijgen wij toegang tot wereldwijde vakkennis binnen AGE. Zo zijn beide landen op het gebied van automatisering bijzonder vooruitstrevend, belangrijke kennis welke ook voor ons interessant is. Wij zijn dan ook erg blij beide collega’s te mogen verwelkomen”.  

De Ridder tenslotte: ”Door de uitwisseling van kennis en gebruik maken van de internationale relaties zullen onze deelnemers nog beter in staat zijn om in te spelen op de behoefte van hun klanten, zoals verzekeraars, leasing- en fleet-bedrijven”.