Ambitieus nieuw directieteam DEKRA Claims and Expertise zet in op een flinke omzetgroei

Sinds 1 juli heeft DEKRA Claims and Expertise een nieuw vierkoppig directieteam, dat bestaat uit Managing Director Ronald Pols, en de drie directeuren Daniëlle Emsbroek (People, Claims en Personenschade), Peter Kok (Experts) en Richard Overeem (Automotive). In een interview in het onlangs verschenen Risk & Business Magazine spreekt het nieuwe directieteam haar ‘ambitieuze maar zeker realistische’ groei- en uitbreidingsplannen uit voor de komende jaren. Dat wil men onder meer realiseren door verbreding en innovatie van het dienstverleningspalet en via uitbreiding van het klantenbestand naar partijen buiten het al bestaande, brede portfolio. “De basis voor succes is diversificatie. Als je vandaag de dag als expertise- en claimsmanagementbedrijf wilt groeien, dan moet je blijven veranderen”, aldus de vier.

DEKRA Claims and Expertise telt momenteel ca 550 medewerkers verdeeld over de meerdere vestigingen in ons land. Hiervan werken ca 235 bij ‘Automotive’, 175 bij ‘ Experts’ en 140 bij ‘Claims, People en Personenschade’ gezamenlijk. .  DEKRA Claims and Expertise maakt al jaren een gestage groei door op alle fronten en heeft de omzet sinds 2008 meer dan zien verdubbelen naar de huidige 55 miljoen euro, een groei waaraan alle bedrijfsonderdelen hebben bijgedragen.

Met het oog op de groeiplannen  wijzen zij op de vele mogelijkheden die het wereldwijd opererende moederbedrijf te bieden heeft. “Daardoor kunnen we telkens weer nieuwe markten bedienen door met aanpalende, innovatieve diensten te komen. geen expertisebureau dat binnenhet eigen concern – 45.000 medewerkers wereldwijd – zoveel specifieke kennis in huis heeft als wij”, benadrukt Pols, die vervolgens een heel rijtje voorbeelden opsomt. “Zo hebben wij specialistische kennis op het gebied van bijvoorbeeld windenergie, kerncentrales, railservices en eigen cyberlabs. Het is echt bijzonder wat we binnen ons concern allemaal testen en certificeren. Dat levert een schat aan kennis en informatie op, die we op tal van gebieden kunnen toepassen voor onze opdrachtgevers.”

“ We hebben niet persé de ambitie de grootste te worden, wel om de beste te zijn”, benadrukt Emsbroek, die in dit verband de forse investeringen in de opleidingen en vaardigheden van de medewerkers noemt. Kok en Overeem wijzen daarnaast op een ander, in hun ogen, minstens net zo belangrijk onderscheidend vermogen: de medewerkers. “Wij hebben een relatief jonge ploeg. Zij zijn niet alleen deskundig op hun werkgebied, maar hebben ook hart voor de zaak en de juiste klant- en oplossingsgerichte instelling. Het werkplezier straalt er vaak van af. En als we de schouders er onder moeten, zoals bij omvangrijke hagel- of stormschades, dan staan ze er.” Pols vult aan: “Qua sfeer zijn we net een familiebedrijf. Dat heeft een positieve uitstraling op onze opdrachtgevers en hun klanten.”

Het volledige interview met de vier vindt u hier:

http://riskenbusiness.nl/wp-content/uploads/2020/07/RB3_2020.pdf