5 april a.s.: Visie Nationale-Nederlanden op schadelastontwikkelingen bij Automotive insiders

 

Niet alleen schadeherstellers, ook verzekeraars moeten inspelen op de veranderende (auto)schademarkt. Maar hoe dan? Wordt het gebruik van de auto inderdaad belangrijker dan het bezit? Wat betekent dat dan voor de manier waarop we de auto verzekeren? En gaan we inderdaad naar pay how you drive- en on demand-varianten? Want waar de autobranche innoveert, innoveert de verzekeringsbranche mee. Over dergelijke kwesties en andere wordt u bijgepraat door onder andere Geeke Feiter-Van Heuvelen, directeur Schade Particulieren van Nationale-Nederlanden op woensdag 5 april tijdens het netwerkevent ‘Schademarkt in stroomversnelling’ van Automotive Insiders.Geeke Feiter-Van Heuvelen zal in haar bijdrage aan ‘Schademarkt in stroomversnelling’ vooral haar visie geven op de ontwikkelingen in de schadelast, want het rendement van verzekeraars staat onder druk. Voorts zal zij een toelichting geven op de fraudeaanpak van Nationale-Nederlanden en een aantal voorbeelden van valse claims toelichten.

Behalve Geeke Feiter-Van Heuvelen zullen ook Willem Mes, operationeel directeur Carglass, Edward Reinderts, ex-commercieel directeur van het failliete Care Schadeservice en Gerard Vader, partner/directeur Omniglass en ooit betrokken bij de oprichting van Autotaalglas hun visie geven op de snel veranderende wereld van autoschadeherstel. Gerard Vader, Partner | Director Omniglass S.A., zal een analyse maken van de ontwikkelingen met betrekking tot glasherstel. Hij verwacht verschuivingen in de markt onder invloed van de toenemende complexiteit en hogere eisen die aan het werk gesteld zullen worden. Willem Mes, Operationeel directeur van Carglass analyseert de schademarkt. Ook doet hij verslag van de ervaringen die ze hebben opgedaan met cosmetisch schadeherstel. Edward Reinderts, ex-commercieel directeur van Care, kijkt terug op zijn periode bij Care en geeft zijn visie over welke kant het volgens hem opgaat met de schademarkt?

De bijeenkomst vindt op 5 april a.s. plaats bij Fort Wierickerschans, Zuidzijde 132, 2411 RG Bodegraven
(Parkeren: Weijpoort 4, Nieuwerbrug), De bijeenkomst begint om 16.00 uur (ontvangst vanaf 15.30 uur) en wordt omstreeks 18.30 uur afgesloten  met een netwerkborrel. Voor meer info en aanmelden:Esmée Dirkse, edirkse@automotiveinsiders.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

P

DATUM & TIJD

5 april 2017
15:30-19:00

PRIJS

€ 145,00 voor niet leden
€ 95,00 voor leden

LOCATIE

Fort Wierickerschans
Zuidzijde 132
2411 RX, Bodegraven

PERSOONLIJKE GEGEVENS

Meneer

Mevrouw

Algemeen directeur Commercieel directeur Logistiek directeur Marketingdirecteur Algemeen manager Commercieel manager Financieel manager Marketingmanager Salesmanager Aftersalesmanager Werkplaatsmanager HR-manager Consultant Anders

Ja, ik wil lid worden en dit event gratis bezoeken. (vanaf 199 euro)

Nee, meld alleen aan voor deze bijeenkomst.

FACTUUR ADRES

Afwijkend factuuradres?

OPMERKINGEN

OPTIES

Ik neem een of meerdere deelnemers mee.

Ik ontvang graag de nieuwsbrief van Automotive Insiders.

VOORWAARDEN

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.

Lees hier de algemene voorwaarden.

BUSINESSPARTNERS

·

·

·

·

SPOTLIGHT

Hans Geitenbeek

Algemeen directeur bij Train & More SPRL

BEKIJK DIT PROFIEL >>

LAATSTE NIEUWS

·         Brezan koopt Luikse API-grossier28 maart 2017 16:32

·         Verzekeraars innoveren mee met schadebranche28 maart 2017 16:16

·         Hertz breidt uit met Thrifty in alle vestigingen28 maart 2017 15:00

·         Brabant krijgt testomgeving autonoom rijden28 maart 2017 11:24

·         Column: Herstellers schieten tierend in eigen voet28 maart 2017 10:27

MEER >>

Back to top

·         Home

 

·         Agenda

 

·         Societeit

 

·         Cursus

 

·         Projectbureau

 

·         Blog

 

·         Mijn Bijdrage

 

·         Adverteren

 

·         Contact

Over Automotive Insiders!

·         Algemene Voorwaarden

·         Cookieverklaring

·         Copyright

·         Disclaimer

·         Over ons

·         Sitemap

Rubrieken

·         Meet the CEO

·         On the move

·         Spiegelsessies

·         Cursus

Aanmelden voor Sociëteit

IK MELD ME AAN

Ontvang onze e-mail nieuwsbrief

IK MELD ME AAN

AutomotiveInsi

 

Donderdag 30 maart a.s. Bijeenkomst netwerkgroep Ladies@Risk

Start:30 maart 2017  – 15:00 uurEinde:30 maart 2017  – 17:30 uu

 

Bij WIJ Advocaten in Amsterdam vindt rLocatie:Kantoor WIJ Advocaten, AmsterdamToevoegen aan uw agenda

Een interactieve inleiding door Marianne van der Pool over de kracht van vrouwen: “In organisaties werken mannen en vrouwen, bewust en onbewust, vaak op een verschillende manier. Vooral in de hogere regionen van de organisatie raakt de vrouwelijke stem nogal eens ondergesneeuwd. Welke patronen spelen daarbij een rol? En hoe is de vrouwelijke stem het krachtigst?”

Marianne is executive en carrièrecoach, gespecialiseerd in talentontwikkeling en genderdynamiek in organisaties. Marianne zal onder meer vertellen over de manier waarop zij als executive coach deze patronen tegenkomt en bewuster maakt.

Let op: deze bijeenkomst is alleen bedoeld voor dames die lid zijn van het netwerk Ladies@Risk; zij hebben een persoonlijke uitnodiging ontvangen.

 

 

Jaarcongres – Dinsdag 20 juni 2017 – Postillion Hotel Bunnik

De aanpak van verzekeringsfraude

 

Geachte heer van Stigt Thans ,

Tijdens dit jaarcongres wordt u in één dag op de hoogte gebracht van de laatste actuele ontwikkelingen rondom de aanpak van verzekeringsfraude.

Ontmoet uw vakgenoten en leer van andere organisaties!

Fraude specialisten van diverse verzekeringsmaatschappijen, het Verbond, het OM, consultants, juristen en onderzoekbureaus geven in hoog tempo een inkijkje in hun eigen aanpak. Hoe boeken zij resultaten? Wat is hun (nieuwe) beleid? Wat geeft problemen? Waar zetten zij op in? Wat levert samenwerking op?

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:

  • toekomst aanpak verzekeringsfraude en criminaliteit
  • inspelen op nieuwe vormen van fraude
  • samenwerking en informatiedeling
  • nieuwe methodes van preventie en onderzoek
  • succesvolle cases
  • voorspellende risicoanalyses en Big Data
  • effectief anti-fraude beleid en organisatie
  • beter gebruik van het strafrecht
  • privacy: regels en risico’s

Met medewerking van:
Dagvoorzitter: prof. mr. Mop van Tiggele-van der Velde (Erasmus Universiteit, Radboud Universiteit, Gerechtshof ArnhemLeeuwarden). Sprekers: mr. Roelof Visscher (CBV Verbond van Verzekeraars), Sander Koemans (Deloitte),
Goos Kroeze (Nationale Nederlanden), Peter Kopp (Univé Verzekeringen, branchebestuur Toedrachtonderzoek NIVRE),
mr. Osgar van Tricht (Rechtbank Midden-Nederland),
mr. Gerard Blonk (ForensicPlaza) en mr. Rheena Dhoen (Arrondissementsparket Rotterdam)

Graag begroet ik u op 20 juni a.s.

Met vriendelijke groet,

Esmee van den Berg

Datum:

Dinsdag 20 juni 2017

Locatie:

Postillion Hotel Bunnik

Accreditatie:

NIVRE: 5 PE-punten

Deelnemerstarief

€ 495,00 excl. BTW
per persoon.

Korting:
€ 50,00 korting per persoon bij gelijktijdige aanmelding van twee of meer deelnemers uit een en dezelfde organisatie.

Inclusief koffie/ thee/lunch/ aperitief en (digitaal) documentatie materiaal.

 

AANMELDEN >

 

MEER INFO >

 

30 maart a.s. DEKRA Seminar Bijzonder Vervoer

 0

DOOR RISKENBUSINESS OP 17 FEBRUARI 2017EVENTSNIEUWSBRIEF

 

Op donderdagmiddag 30 maart a.s. organiseert DEKRA een seminar voor de relaties in de verzekeringsbranche en de transportsector over het onderwerp Bijzonder Vervoer. Tijdens het seminar zal aan de hand van presentaties van diverse sprekers enkele verschillende aspecten van het bijzonder vervoer worden belicht. De bijeenkomst vindt vanaf 13.15 uur plaats in het Zalmhuis in Rotterdam. Het officiële programma begint om 14.00 uur en wordt omstreeks 17.00 uur afgesloten met een netwerkborrel.

Programma

Na het welkomstwoord van Huib Ort, Manager Marine DEKRA Experts bijt Jeroen Kruiswijk, schade-expert bij DEKRA Experts de spits af met een presentatie over de dagelijkse praktijk van het bijzonder vervoer. Vervolgens gaat  Josine Potharst, advocaat bij Cox Ten Bruggencate Advocaten, ingaat op het onderwerp: ‘Eigen gebrek of slecht gestuwd?’, waarna zij samen met haar collega Carlijn ten Bruggencate, partner bij Cox Ten Bruggencate Advocaten, een schadecasus hieromtrent zal behandelen. Laatstgenoemde  houdt na de pauze ook een inleiding met als titel ‘ Wie doet wat?’, waarna Ed Vermeulen, eigenaar en managing director  Holland Packing  een inleiding verzorgt over het nut en de noodzaak van een goede verpakking . Alle genodigden hebben inmiddels een uitnodiging ontvangen

 

.

Schade-event 5 april: Schademarkt in stroomversnelling

Print deze pagina22 maart 2017

Gepubliceerd in: Nieuws

Op 5 april organiseert Automotive Insiders het schade-event ‘Schademarkt in stroomversnelling

Glasherstel
Tijdens het schade-event wordt ingegaan op de recente ontwikkelingen in de schadebranche en hoe deze het businessmodel van het huidige schadeherstelbedrijf beinvloeden. Gerard Vader (Omniglass SA) geeft een analyse van de ontwikkelingen met betrekking tot glasherstel. Hij verwacht verschuivingen in de markt en maakt duidelijk welke spelers naar zijn mening de glasmarkt zullen gaan beheersen. Willem Mes (Carglass) analyseert de schademarkt en doet verslag van de ervaringen met cosmetisch schadeherstel. Hij gaat in op de kansen en de plannen voor de komende jaren.

Care Autoschade
Edward Reinderts, ex-commercieel directeur van Care, kijkt terug op zijn periode bij Care Autoschade en vertelt welke kant gaat het volgens hem opgaat met de schademarkt. Geeke Feiter-van Heuvelen (Directeur Particulieren Schade bij Nationale-Nederlanden) gaat in op de overname van Delta Lloyd door Nationale-Nederlanden.

Voor aanmelden, klik hier.

28 maart a.s. : Crawford & Company organiseert seminar over schimmels met TV-boswachter Arjan Postma

 

 

Op dinsdag 28 maart 2017 organiseert Crawford & Company een seminar met als  onderwerp ‘schimmels’. Tijdens de bijeenkomst wordt de nadruk gelegd op de mogelijke (schadelijke) impact van schimmels, onder meer met betrekking tot de branches AVB en property. Denk bijvoorbeeld aan toxic mold in panden, risico’s van overtreding van regels met betrekking tot voeding (antibiotica in voeding). In dat kader zal onder meer worden ingegaan op enerzijds de betekenis van de evolutie van schimmels voor het bedrijfsleven en in het bijzonder de verzekeringsmarkt en anderzijds op de evolutie van schimmels zelf. Dat gebeurt onder meer door gastspreker Arjan Postma. Arjan is boswachter en schrijver en onder meer bekend van het TV-programma RTL Late Night.

In een toelichting op het onderwerp schrijft Crawford & Company: “Niet alleen wij  mensen evolueren. Ook bij ziekteverwekkende schimmels in het huiselijke en zakelijke milieu vindt evolutie plaats en wel op een dusdanige wijze dat sommige wetenschappers de situatie van ziekteverwekkende schimmels vergelijken met antibiotica resistente bacteriën. Een serieus gevaar voor de toekomst. Hoe dragen wij onbewust en bewust bij aan deze evolutie? Wat is de impact op het bedrijfsleven? Wat betekent deze evolutie voor de verzekeringsmarkt? Waar moeten we op anticiperen? Hoe zorgen we ervoor dat wij resistent zijn voor de resilience van schimmels?

Het seminar, dat is bedoeld voor makelaars, verzekeraars en Risk & Insurance Managers, vindt op 28 maart a.s. plaats in Sociëteit De Maas in Rotterdam. Het evenement begint om 15.00 uur (ontvangst vanaf 14.30 uur) en wordt omstreeks 17.00 uur afgesloten met een netwerkborrel. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar: RianneBaumann@crawco.nl.

 

 

 

Op 28 maart aanstaande staat ons Seminar Schimmels op het programma. Waarom dit seminar? Er zijn legio schimmels ter wereld. Daar staan we nauwelijks nog bij stil. Onbewust zijn ze een vaststaand onderdeel van onze wereld geworden. Sterker nog, dat zijn ze altijd al geweest. Daarin is dan misschien ook wel de reden gelegen dat we ons onvoldoende bewust zijn van het risico dat gepaard gaat met het bestaan van schimmels. En dat risico kan per schimmel verschillen.

Zonder dat we daar vaak bij stil staan hebben schimmels impact op de wijze waarop we in de verzekeringsbranche naar risico’s en schade kijken, althans zouden moeten kijken. Denk bijvoorbeeld aan toxic mold in een opstal. De wijze waarop schimmels verwijderd dienen te worden (kan enorm kostenverhogend werken), of bezittingen van een bijzondere waarde aantasten. Maar denk ook aan het risico voor de gezondheid van de mens. Over deze risico’s en omstandigheden gaan we het hebben tijdens ons seminar schimmels. Boswachter Arjan Postma gaat tijdens dit seminar nader in op schimmels en hun evolutie.

U bent vanaf 14.30 uur welkom in Sociëteit De Maas. Rond vijf uur vangt de borrel aan. U kunt zich aanmelden door te replyen op deze email. Indien u uw aan- of afwezigheid reeds heeft doorgegeven, dan hoeft u dat niet nogmaals te doen.

Met vriendelijke groet,

Rianne Baumann

“We gaan van menselijk falen verzekeren naar technologisch falen verzekeren”

Door economische, demografische en technologische ontwikkelingen wordt de autoverzekering in de komende tien jaar steeds meer het domein van de voertuigfabrikant en de leasemaatschappij. Zij boeken stevige terreinwinst ten opzichte van de verzekeraar, die geplaagd wordt door een sterk dalend premievolume. Het hoe en waarom van deze ontwikkeling legt Arno Onink – ‘onafhankelijk toekomstdenker’ – op 21 maart uit bij Automotive Insiders.

Hij licht echter alvast een tip van de sluier op. “Er worden steeds minder nieuwe auto’s verkocht. De groep particulieren die nieuw kán kopen – ouderen – is nu op z’n piekhttp://kerckebosch.us7.list-manage.com/track/click?u=7b926642e0ead17837981392a&id=8ae3eed8ed&e=931b47ad31 en de huidige jongerengeneratie heeft minder koopkracht. Bovendien gaan auto’s langer mee. Het aandeel van WA-verzekeringen groeit daardoor substantieel, ten koste van het veel lucratievere allrisk-segment. Dit leidt, ondanks een groter wordend totaal wagenpark, tot een enorme daling in premievolume. Bovendien zorgt nieuwe technologie voor autonoom rijden voor een ander type schadeprofiel. We gaan langzaam van het verzekeren van menselijk falen naar het verzekeren van technologisch falen.”

Tegelijk groeien op dit speelveld de kansen voor de leasemaatschappij en autofabrikant. Macro-cijfers en andere doorkijkjes geven aan dat rond 2026 twee derde van de nieuw verkochte personenauto’s een leaseachtergrond zal hebben. “Wat ligt er meer voor de hand dan dat de leasemaatschappij ook de verzekering aanbiedt?” Daarnaast vindt de moderne auto dankzij slimme foefjes almaar zelfstandiger zijn weg. “Er komt veel meer technologie om te verzekeren. Autofabrikanten ontwikkelen zelf die componenten en de bijbehorende algoritmen, kunnen dus beter dan verzekeraars de risico’s inschatten. Ik verwacht dat de verzekering een vast element wordt van het afleverpakket.” En doordat de fabrikant zich sterker manifesteert als verzekeraar, kan hij ook de keuze van onderdelen en sturing van schadeklussen meer naar zich toetrekken.

Overige sprekers

De moderne auto zit vol met rij-assistentiesystemen en is connected. Telematica maakt dat de auto real time veel informatie deelt over tal van zaken zoals de motorische staat van de auto. Bij toestemming van de berijder kunnen ook gegevens over bijvoorbeeld locatie en rijstijl worden opgeslagen. Deze ontwikkeling maakt dat de fabrikant steeds vaker zelf de markt bewerkt en/of overneemt.

Op de bijeenkomst van 21 maart wordt ingegaan  op de vraag hoe deze ontwikkeling de rol van de autofabrikant op de aftermarket verandert en wat dat betekent voor andere stakeholders als autodealers, leasemaatschappijen en de universele aftermarket.

Behalve Arno Onik spreken René Seyger, partner bij Roland Berge (over ‘analyse verhouding autofabrikant en leasemaatschappij’,  Cor Baltus, CEO  Partspoint Holding (over standpunt Figiefa en het belang van de data) en Erik Kamps, CEO van Crossyn (over ‘hoe de dealer en het universele kanaal de service aan hun klanten kunnen verbeteren aan de hand van verzamelde, unieke data’).

De bijeenkomst begint om 16.00 uur (ontvangst vanaf 15.30 uur) en wordt omstreeks 18.20 uur afgesloten met een netwerkborrel. Plaats van handeling:  Fort  Wierickerschans, Zuidzijde 132, 2411 RG Bodegraven. Voor meer info en aanmelden: http://automotiveinsiders.nl/nl/events/details/De_autofabrikant_en_de_toekomst_van_aftersales/91.

 

Masterclass

Innovatie & Co-assurantie

U heeft de Whitepaper afgenomen, wat nu?


In navolging van dit onderzoek bieden Fred de Jong (o.a. UvA) en Daniël Koudijs (Baken Adviesgroep) u de Masterclass Innovatie & Co-assurantie aan. De Jong en Koudijs nemen u en uw organisatie in één middag mee langs de nieuwste tech ontwikkelingen, case studies van over de hele wereld, en duiken dieper in wat uiteindelijk de belangrijkste vraag is: Hoe moet ik omgaan met deze ontwikkeling voor de strategie en bedrijfsvoering van mijn organisatie?

We onderzochten hoe technologieën zoals Blockchain en Smart Industry de spelers op de co-assurantiemarkt beïnvloeden. De Whitepaper genoot grote interesse en leverde veel positieve respons op. Insurtech & Innovatie in de co-assurantiemarkt is duidelijk een belangrijk vraagstuk voor de branche!

De co-assurantiemarkt van morgen wordt bepaald door nieuwe technologieën met onschatbare mogelijkheden. Oriënteer u op deze toekomst en neem contact met ons op voor de masterclass. De masterclass kost € 1500 excl. BTW. Wij bieden ook maatwerk waarin wij ons specifiek op uw organisatie richten. Neem voor maatwerkonderzoek contact met ons op.

Voor vragen of aanmelden mag u mailen naar:
dkoudijs@bakenadviesgroep.nl
+ 31 6 20 66 09 01

RiskCongresPublicValues 2017, 6 april 2017 in New Babylon, Den Haag

Op donderdag 6 april 2017 zal het RiskCongresPublicValues plaatsvinden in het conferentiecentrum van New Babylon, op loopafstand vanaf het Centraal Station te Den Haag.  Het congres begint om 12.00 uur en richt zich op de bestuurders, commissarissen en beleidsmakers uit de publieke sector, zoals gemeentes, provincies, rijksoverheid, woningcorporaties, zorg- en onderwijsinstellingen. Top sprekers uit de sector zelf durven de confrontatie aan te gaan met elkaar en met de deelnemers. Het interactieve programma is nagenoeg gefinaliseerd in overleg met Content Director Piet Klop . Meer over de sprekers en het het programma vindt u op deze congreswebsite, waar u zich ook kunt inschrijven. U bent van harte welkom op 6 april vanaf 11.30 uur in Den Haag!

Thema: Risicomanagement in de publieke sector:
De paarse krokodil? Het gaat om wat je niet ziet!

Voor diegenen die “de paarse krokodil” niet meer zo duidelijk op het netvlies hebben, hierbij nog even de video ter herinnering.

 

 

 

Programma

Het programma van het RiskCongresPublicValues heeft als thema Risicomanagement in de publieke sector: De paarse krokodil? Het gaat om wat je niet ziet!

Wat zijn de uitdagingen voor het jaar 2020 in de publieke sector op het gebied van Risk & Compliance voor de beleidsmakers en beleidsbepalers. Daar willen we met dit Congres een antwoord op geven, met hulp van de experts uit de sector zelf. Het programma staat in het teken van de publieke sector, waarin het voldoen aan de uitgevaardigde regels over risicomanagement (en compliance)  hoog op de agenda staat.

De opzet van het Congres is bij uitstek interactief. Het congres begint om 12.00 uur, waarbij u de keuze heeft uit drie lunchworkshops. Daarna het interactieve plenaire gedeelte met drie keynotes, dan de networking pauze. Om 15.30 uur wordt er een film vertoond, direct gevolgd door de inhoudelijke discussie over deze film over de noodzaak van digitale transformatie en de risico’s daarvan met keynotes en het expert panel en de zaal. Om 16.30 uur wordt het plenaire gedeelte afgesloten met het rollenspel over een ‘moeilijk gesprek’ dat met de toezichthouder gevoerd moet worden. Onze Content Director Piet Klop en moderatoren leiden alles in goede banen. De voertaal van ons Congres is Nederlands. Het Congres wordt om 17.15 uur afgesloten met een networking cocktail.

 

Tijd Onderwerp Sprekers
11.30 uur – 12.00 uur Inloop, registratie en overhandiging van het Congresboekje

U bent vanaf 11.30 uur van harte welkom in de networking ruimte met koffie en / of thee, nadat u uw badge en het Congresboekje in ontvangst heeft genomen.

12.00 uur – 12.10 uur
plenair
Algemeen welkom en pitches van de lunchworkshops

Algemeen welkom door Content Director Piet Klop en Congresvoorzitter Michel Klompmaker, direct gevolgd door de pitches van de drie lunchworkshops A, B en C naar keuze, met begeleiding van onze moderatoren.

12.25 uur – 13.40 uur Drie lunchworkshops, A, B en C, door onze moderatoren begeleid

U heeft de keuze uit drie verschillende interactieve lunchworkshops welke in overleg met onze Content Director zijn bepaald. De eerste lunchworkshop A met als titel “Beheersing beheerst” wordt verzorgd door Roel Korsmit van Adlasz in samenwerking met Checkpoint IC en gaat erover hoe je onder druk van decentralisatie effectiever en efficiënter kunt werken. MOderaor is Mark van de Weijer.

De tweede lunchworkshop B wordt verzorgd door Klaas Norel van Meeùs en gaat over risicobeheersing, oplossingen waar verzekeren één van de mogelijkheden is en continuïteit in bedrijfsvoering. Moderator is Dina-Perla de Winter.

De derde lunchworkshop C wordt verzorgd een Oracle Nederland. Het exacte onderwerp van de lunchworkshop wordt binnenkort bekend gemaakt. de moderator is Wouter Swolfs.

 

13.55 uur – 15.05 uur Interactief plenair programma risicomanagement anno 2020

Het interactieve plenaire programma met drie keynotes, wordt gevolgd door het debat tussen de keynotes, de experts en het publiek  onder leiding van Content Director Piet Klop en moderator Felicitas Crutzen. De eerste keynote wordt verzorgd door Karin Hubert, directeur Finance & Control van de Sociale Verzekeringsbank (SVB). De tweede keynote wordt verzorgd door de heer Chris Ravensbergen, Adviseur Risk Manager van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Vanuit het perspectief van de toezichthouder zal de derde keynote spreker Bernd Veldman, wetenschapper en werkzaam bij de Belastingdienst zijn visie geven.

Bij de interactieve discussie die volgt op de drie keynotes, wordt gebruik gemaakt van de kennis en ervaring van het Expert Panel, onder andere bestaande uit Pauline Voortman (Trustworks), Edwin Beumer (RISKID) en Thimmo van Garderen van BNG Bank.

15.05 uur – 15.30 uur Networking Pauze
15.30 uur – 16.30 uur Film over onderbelicht risico thema

Er zal een film vertoond worden over de noodzaak van digitale transformatie en de risico’s daarvan, die grote gevolgen kunnen hebben. Na de vertoning van de film worden de content en de risico’s voor de publieke sector besproken door onder andere keynote Kenny van Ierlant en een Expert Panel onder leiding van onze moderator Wouter Swolfs.

16.30 uur – 17.10 uur Een moeilijk gesprek: nooit leuk, maar wel noodzakelijk

Deze interactieve voordracht gaat over de moeilijke gesprekken die soms gevoerd moeten worden met toezichthouders. Hoe zo’n gesprek aan te gaan, wat zijn de valkuilen? Ron Brummans  begeleidt commissarissen en directieleden bij de voorbereiding van zulke gesprekken. Onder zijn leiding zullen in de vorm van een rollenspel met Piet Klop de dilemma’s besproken en toegelicht worden. Het rollenspel zal worden ondersteund door Caroline van Weert.

17.10 uur – 17.15 uur Afsluiting door Michel Klompmaker en Piet Klop

De organisatoren zullen met een samenvatting het officiële gedeelte afsluiten en een ieder uitnodigen voor de networking cocktail.

17.15 uur – 18.00 uur Networking cocktail

In de networking ruimte van het conferentiecentrum New Babylon vindt de afsluitende networking cocktail plaats.

Edwin Beumer

Edwin Beumer is Business Director bij het software bedrijf RISKID sinds januari 2011. Hij werkt daarbij samen met wetenschappers en specialisten op het gebied van risicomanagement. Daarvoor was hij werkzaam in de publieke sector, bij het Ministerie van VROM als Manager Financiën en Controller bij de VROM Inspectie.

Edwin is ook gast lector risicomanagement aan de Universiteit van Twente en de Haagse Hogeschool en is tevens onderzoeksbegeleider Minor Risicomanagement & Gedrag aan de Hogeschool Rotterdam.

Ron Brummans

Voormalig registeraccountant Ron Brummans is sinds 2012 actief als adviseur, consultant en coach bij het door hem opgerichte ACS SuperVision Consult. Na een loopbaan als accountant koos Brummans er in 2001 voor te gaan werken als toezichthouder: aanvankelijk bij de Pensioen- en Verzekeringskamer en -na de fusie met DNB-  bij De Nederlandsche Bank.

Als consultant begeleidt en coacht Ron bestuurders en commissarissen op het voeren van gesprekken met (externe) toezichthouders. Kenmerkend is de onderzoekende en analytische aanpak waarmee Ron zich allereerst graag een eigen mening vormt. Vervolgens combineert hij zijn inhoudelijke stevigheid met een oprechte toewijding aan de behoefte en doelen van zijn opdrachtgevers. Klanten beschrijven Ron Brummans als een succesvolle coach en procesbegeleider die hen tot nieuwe inzichten – waaronder een groter zelfbewustzijn – brengt. In dit zelfbewustzijn neemt Ron de risico’s mee die u door uw communicatiestijl loopt in gesprekken met anderen, bijvoorbeeld toezichthouders. Ron is in dat geval ook wel te beschouwen als uw persoonlijke risicomanager.

Felicitas Crutzen

Felicitas Crutzen heeft als coach als eerste ervaring opgedaan bij een voetbalclub met zeer jonge kinderen. Felicitas is werkzaam geweest in diverse functies onder andere in het onderwijs, bij de overheid en non-profit organisaties. Ze is in haar eigen woonplaats politiek actief geweest als raadslid en als wethouder. In die bestuursfuncties heeft ze ervaren dat hoge bomen veel wind vangen.

Functioneren binnen topfuncties is spitsroede lopen volgens haar en daar kunt je jezelf snel uit het oog verliezen. Vanuit haar eigen ervaringen weet Felicitas dat coaching een uitstekende manier is om je zelf te spiegelen, in jezelf te blijven geloven en de balans te houden in je leven daar waar het gaat knellen.

Tony de Bree

Dr. Tony de Bree is ex-bankier (werkzaam geweest vanaf 1985 tot oktober 2011 bij ABN Amro Bank) en auteur van diverse boeken, zoals “Dagboek van een bankier” (2008), “Dinosauriër of krokodil” (2014) en “Geld verdienen met jezelf” (2014). Zijn meest recente recente functie bij ABN Amro Bank  (2008-2011) was Senior Program Manager Global Split. Tony de Bree heeft zich nu gespecialiseerd in risk & compliance issues in de FinTech wereld en is als blogger verbonden aan het Risk & Compliance Platform Europe.

Dina-Perla de Winter

Dina-Perla is communications & PR director en consultant met een voorkeur voor management consultancy en verandermanagement. Zij werkte in verschillende industrieën zoals IT, finance, zorg, non-profit en overheid en heeft in deze sectoren een uitgebreid netwerk van (media-)relaties, influencers en analisten in de Benelux-regio. Van dag tot dag monitort zij markttrends via verschillende media en wat er binnen de markten gebeurt. Naast advies geeft Dina-Perla diverse mediatrainingen en colleges en presenteert of modereert zij verschillende debatten en seminars. Voor RiskComplianceTV verzorgt zij tijdens het Risk & Compliance Jaarcongres de interviews desgewenst in het Nederlands, Engels en /of Frans en zij zal dit ook doen voor het RiskCongresPublicValues.

Karin Hubert

Karin Hubert is Directeur Financial Control op het hoofdkantoor van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) sinds juni 2016. Daarvoor was zij vanaf 2010 tot juni 2016 directeur geweest van de Auditdienst van de Sociale Verzekeringsbank.

Zij is ook Voorzitter van het Audit Committee in de Raad van Toezicht van Topaz, een organisatie uit de zorg met woonzorgcentra, verpleeghuizen, revalidatie- en zorghotel.  Karin Hubert is in de periode 2011 – 2014 als bestuurslid van IIA Nederland penningmeester geweest. In de periode 2004 – 2010 was ze Manager Internal Audit van Holland Casino.

Michel Klompmaker

Drs. Michel Klompmaker is Managing Director van het in 2014 opgerichte meertalige Risk & Compliance Platform Europe. Inmiddels is het Risk & Compliance Platform Europe snel gegroeid met vijf taalsites, te weten Engels, Nederlands, Frans, Duits en Italiaans en  mogen de nieuwsbrieven zich verheugen is steeds meer abonnees. Michel was eerder oprichter en publisher van Banking & Finance en uit dien hoofde als initiatiefnemer verantwoordelijk voor de Risk@360degrees Congressen in de Benelux. Hij is de initiatiefnemer van het Behavioral Risk Congres (6 december 2016 in Baarn) en ook als Congresvoorzitter verantwoordelijk voor het Risk & Compliance Jaarcongres op 1 juni 2017, eveneens in Baarn.

Piet Klop

Piet Klop RA MGA heeft ruim 30 jaar in de accountants- en adviespraktijk voor de publieke sector gewerkt bij Deloitte, waarvan 20 jaar als partner. Piet  werkt nu vanuit zijn eigen bedrijf Public Values BV. Piet is in zijn Deloitte-tijd bij veel gemeenten accountant en adviseur geweest, van klein tot groot.

Piet heeft daarnaast veel opdrachten gedaan bij woningcorporaties en hun externe toezichthouders zoals het Centraal Fonds Volkshuisvesting, het Waarborgfonds Sociale Woningbouw en het Ministerie (waaronder een opdracht rechtstreeks voor de Minister). Ook heeft hij gewerkt voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken, onderwijs- en zorginstellingen en overheidsbedrijven (sociale werkvoorzieningen, milieudiensten en afvalinzamelingsbedrijven in zowel gemeenschappelijke regelingen als overheidsvennootschappen).

Roel Korsmit

Roel Korsmit RA is ruim twintig jaar als adviseur en accountant verbonden geweest aan Deloitte, met als expertise gemeenten, SW-bedrijven en zorginstellingen. In de loop van zijn carrière is het accent steeds meer op de advisering komen te liggen. Daarom heeft Roel in 2011 als partner de overstap gemaakt naar Adlasz bv.

Zijn specialiteit is de publieke sector, met name op het gebied van strategische en P&C vraagstukken bij het sociaal domein: gemeenten, strategische vraagstukken sociale zekerheid, inrichtingsvraagstukken drie decentralisaties,  gemeenschappelijke regelingen en Wlz-zorginstellingen. Als partner is hij verantwoordelijk voor de productontwikkeling en de kwaliteitszorg binnen Adlasz.

Klaas Norel

Klaas Norel is account director bij Meeùs Assurantiën. Hij bekleedde voorheen diverse directiefuncties in de verzekeringssector. Klaas is bij Meeùs verantwoordelijk voor advisering van omvangrijke bedrijven en organisaties op het gebied van risicobeheersing, business continuïteit en (verzekerings-) oplossingen. Zijn klanten bevinden zich vooral in de sectoren overheden, bouw en infra, technologische industrie en groothandel.

Dankzij 35 jaar ervaring kent hij de risico’s en kanalen om tot oplossingen te komen die naadloos aansluiten bij de ambities van zijn klanten. Klaas onderhoudt namens Meeùs tevens contacten met brancheverenigingen om tot sectorspecifieke preventieprogramma’s en verzekeringsoplossingen te komen.

Chris Ravensbergen

Chris Ravensbergen is als adviseur risicomanagement bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) verantwoordelijk voor het risicomanagement. Chris is vanaf begin 2015 ook Vice-Voorzitter van het Genootschap voor Risicomanagement.

Chris heeft zeven jaar bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gewerkt als analist en hij is gespecialiseerd in Entreprise Risk Management & verzekeringskunde.

Wouter Swolfs

Wouter Swolfs is Founder van WhiteRabbit Strategy sinds juni 2016. Met zijn onderneming helpt hij mensen te begrijpen dat de technologische vooruitgang onomkeerbaar is en dat deze integraal dient te worden opgenomen in de business processen om verdere groei te kunnen realiseren. Ook de publieke sector ontkomt niet aan de gevolgen van de mogelijkheden die de technologie beidt en zal zich in rap tempo moeten aanpassen, aldus Swolfs.

Daarvoor was Wouter bijna 5 jaar werkzaam als Innovation Manager bij Deloitte Innovation bv.

Mark van de Weijer

Na zijn studie aan Nyenrode werd Mark van de Weijer effectenhandelaar op de Amsterdamse Effectenbeurs. Omdat opleiden hem beter past dan handel, is hij overgestapt naar NIBE, later NIBE-SVV. Daar heeft hij opleidingen en permanente educatie ontwikkeld over compliance, risk management en financial markets – altijd in nauwe samenwerking met specialisten uit de praktijk.Ook is Mark als lid van het projectteam betrokken geweest bij de oprichting van DSI.

In 2015 heeft Mark gekozen voor het zelfstandig ondernemerschap en heeft hij zich aangesloten bij The Compliance Network met als specialisatie opleiden en kennisoverdracht. Een van zijn activiteiten is specialisten te begeleiden bij het geven van presentaties.

Thimmo van Garderen

Thimmo van Garderen is sinds 2001 werkzaam bij BNG Bank, eerst als Senior Manager Project Finance en sinds oktober 2016 als Senior Manager Business Development. Hij is financieel specialist op het gebied van de financiering vastgoed, ruimtelijke ordening & planologie met gevoel voor mensen en politieke verhoudingen.

Thimmo heeft ruime ervaring met projectfinancieringen voor infrastructuur, gebieds- en vastgoedontwikkeling van zowel publieke- als private zijde. Daardoor is hij in staat beide werelden te begrijpen en te verbinden. Thimmo is een expert op het gebied van financial engineering, risicoperceptie en risicomanagement, rekening houdende met zowel de belangen van de publieke als de private sector.

Kenny van Ierlant

Kenny van Ierlant is sinds augustus 2015  Digital Director & Thought Leader bij de KNVI ( Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals). Van Ierlant geldt als een expert op het gebied van technologische ontwikkelingen op het gebied van “digital transformation”.  Van Ierlant heeft meer dan dertig jaar ervaring op het snijvlak van IT en business en kent beide kanten van de tafel. Zo was hij ook gedurende enkele jaren Senior Director Strategy & Digital Transformation  bij PwC en bekleedde hij diverse managementfuncties in het bedrijfsleven.

Kenny is in staat om mensen en organisaties in beweging te laten schieten en neemt daarbij geen blad voor de mond. Zo loopt hij al jaren rond met een revolutionair, ingrijpend idee voor de publieke sector.

Caroline van Weert

Drs. Caroline van Weert is afgestudeerd als psychologe en heeft daarna 6 jaar een succesvolle eigen praktijk opgebouwd. Vervolgens heeft ze de zorg als focusgebied gekozen. Daarbij was ze achtereenvolgens Hoofd Kwaliteit en Opleiding en Communicatie van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij Tandheelkunde en adjunct-directeur CBO Kwaliteitsinstituut voor de Zorg (120 fte’s en gespecialiseerd in ziekenhuizen en medisch specialisten). De meest recente ervaring is het opzetten en besturen van een netwerkorganisatie (Stichting Miletus) voor het verbeteren van patiëntervaringen en transparantie daarvan in allerlei sectoren van de zorg in samenwerking met zorgverzekeraars, patiëntenorganisaties en zorgaanbieders. Draagvlak en verbinding is onontbeerlijk voor dit werk.

Naast een mediation opleiding en een opleiding voor dynamische groepsprocessen (IOD voluit) heeft zij ook een opleiding voor financieel management gevolgd.Haar kerncompetentie is het in beweging krijgen van stakeholders naar een gezamenlijk gedragen doel in de kwaliteit van de zorg. Zij helpt teams beter te functioneren en hun rol te pakken. Zij heeft veel ervaring in het adviseren van besturen.

Pauline Voortman

Dr. Pauline Voortman is oprichter van Trustworks. Zij heeft als missie leiders en professionals bewust te maken van het belang van een cultuur van vertrouwen als voorwaarde om wendbaar en innovatief te zijn om zo waarde te kunnen (blijven) toevoegen. Op het gebied van Risk & Compliance laat zij zien hoe we een ombuiging kunnen maken van ‘gereguleerd wantrouwen naar geregeld vertrouwen’.

Pauline is bedrijfskundige, zij heeft een achtergrond als projectmanager in de audiovisuele industrie en als trainer/adviseur op het gebied van communicatie- en onderhandelvaardigheden bij Bureau Zuidema. In 2012 is zij gepromoveerd bij Prof. Arjo Klamer aan de Erasmus Universiteit (Vertrouwen werkt. Over werken aan vertrouwen in organisaties). Haar wetenschappelijke model heeft zij bewerkt tot een praktisch instrument om vertrouwen in teams te kunnen meten en bespreekbaar te maken.

Bernd Veldman

Drs. Bernd Veldman RA is sinds 1988 werkzaam bij de Belastingdienst. Hij heeft zich gespecialiseerd als forensisch vastgoedaccountant. De overheid is een van de grootste bezitters van vastgoed in Nederland, met als gevolg dat het vastgoed een belangrijk onderdeel is van de financiële positie van overheidsinstanties.

Bernd is promovendus aan de Universiteit van Amsterdam en zal in de loop van dit jaar zijn proefschrift mat als titel  “Informatie-gestuurd modelmatig fiscaal toezicht, een conceptueel raamwerk voor fiscaal toezicht op vastgoedtransacties” verdedigen. Het proefschrift stelt dat het toezicht te complex is voor een eendimensionale aanpak. Om alle doelen van het toezicht te kunnen realiseren is een modelmatige aanpak vereist, waarmee ook instrumenten kunnen worden gevonden om de kans op naleving van regels te verhogen. Om te leren binnen het toezicht is effectmeting onmisbaar.

 

Kenny van Ierlant: “Digitaal leiderschap is verreweg de belangrijkste vereiste om succesvol te kunnen innoveren”

Onlangs spraken we op exclusieve basis met Kenny van Ierlant, de digital thought leader van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Informatieprofessionals, afgekort KNVI. Van Ierlant neemt geen blad voor zijn mond en is hij uitgesproken hard voor het wereldje van IT-specialisten, dat elkaar telkens de bal toespeelt zonder met fundamentele oplossingen te komen. Kenny zal als keynote spreken op het komende RiskCongresPublicValues in Den Haag op 6 april en daar zijn visie ontvouwen voor de publieke sector.

Lees meer….


ymposium – Donderdag 18 mei – Postillion Hotel Bunnik

Big Data bij fraude en criminaliteitsbestrijding

 

 

Geachte heer van Stigt Thans ,

Waar zet je op in?
Big data analyses worden volop in de praktijk toegepast. De mogelijkheden om risico’s op fraude en criminaliteit te ontdekken groeit spectaculair. Elke organisatie zoekt daarbij naar het optimum. Waar zet je op in om alert in te spelen op heden en toekomst? Hoe kan het resultaat van analyse van grote databestanden nog  effectiever. Waar gaat het fout?

Leer van succesvolle cases en de praktijk bij andere organisaties.

Deze bijeenkomst biedt u een actuele stand van zaken en vooral veel nieuwe inzichten in gebruik van big data bij het signaleren, opsporen en bewijzen van fraude en financieel-economische criminaliteit.

 

Met medewerking van onder andere:

 

Nieuwe toepassingen

ir. Johan ten Houten,
Senior Manager Forensics Compliance en Analytics
Deloitte

 

Succesvolle cases

Marcel Bouwman
Teamleider Specialistisch, Group Compliance & Integrity
Delta Loyd

 

Scherpere risicoprofielen

Lars van Mulligen
EC3 Specialist,
Europol European Cybercrime Centre

 

Waar gaat het fout?

prof. dr. Tom van Engers
Hoogleraar kennismanagement
Universiteit van Amsterdam

 

Graag begroet ik u op 18 mei a.s.

Met vriendelijke groet,

Esmee van den Berg

Datum:

Donderdag 18 mei 2017

Locatie:

Postillion Hotel Bunnik

Accreditatie:

NIVRE in aanvraag

Deelnemerstarief

€ 495,00 excl. BTW
per persoon.

Korting:
€ 50,00 korting per persoon bij gelijktijdige aanmelding van twee of meer deelnemers uit een en dezelfde organisatie.

Inclusief koffie/ thee/lunch/ aperitief en (digitaal) documentatie materiaal.

 

AANMELDEN >

 

MEER INFO >
Twitter
Blog
LinkedIn
Facebook

 

Copyright © 2017 Uitgeverij-Studiecentrum Kerckebosch, alle rechten voorbehouden

Uitgeverij-Studiecentrum Kerckebosch

Julianalaan 59

Zeist, Utrecht3708 BB

Netherlands
Add us to your address book

U ontvangt deze e-mail omdat u zich hebt ingeschreven via een van onze websites of omdat u een relatie bent van Uitgeverij-Studiecentrum Kerckebosch. U kunt ten alle tijden uw voorkeuren wijzigen of afmelden.

Privacy   Disclaimer   Algemene voorwaarden

KLIK HIER om af te melden of profiel te wijzigen.

uitschrijven

 

www.kerckebosch.nlklantenservice@kerckebosch.nl – (030) 698 42 22

 

scHADEMARKT IN STROOMVERSNELLING

 

Schadeherstel

TERUG

OMSCHRIJVING

De ontwikkelingen in de schadebranche gaan sneller dan ooit. Schadeketen Care wordt ‘overgenomen’ door Schadenet en de helft van de locaties werd gesloten, Bovag start een eigen schade-afdeling, nieuwe toetreders en nieuwe businessmodellen schieten als paddenstoelen uit de grond. Op het evenement van 5 april wordt dieper ingegaan op deze ontwikkelingen en hoe die uw businessmodel raken.

Gerard Vader, Partner | Director Omniglass S.A., zal een analyse maken van de ontwikkelingen met betrekking tot glasherstel. Hij verwacht verschuivingen in de markt onder invloed van de toenemende complexiteit en hogere eisen die aan het werk gesteld zullen worden. Hij maakt duidelijk welke spelers naar zijn mening de glasmarkt zullen gaan beheersen en welke factoren daarop van invloed zijn.

Willem Mes, Operationeel directeur van Carglass analyseert de schademarkt. Ook doet hij verslag van de ervaringen die ze hebben opgedaan met cosmetisch schadeherstel. Wat is ze opgevallen, waar zien ze kansen en wat zijn de plannen voor dit jaar en de daaropvolgende jaren?

Edward Reinderts, ex-commercieel directeur van Care, heeft – zwak uitgedrukt – een roerige periode achter de rug. Hoe kijkt hij terug op zijn periode bij Care en welke kant gaat het volgens hem op met de schademarkt?

Ook Geeke Feiter – van Heuvelen, Directeur Particulieren Schade bij Nationale-Nederlanden zal een presentatie geven. Nationale-Nederlanden kwam onlangs nog in het nieuws door de aanstaande overname van Delta Lloyd waarmee NN de onbetwiste no.2 wordt onder de verzekeraars in schadeland.

V.l.n.r. Gerard Vader, Willem Mes, Edward Reinderts & Geeke Feiter – van Heuvelen

Hou de site in de gaten voor meer info over sprekers en programma.

Datum: 5 april
Locatie: Fort Wierickerschans, Zuidzijde 132, 2411 RG Bodegraven
Parkeren: Weijpoort 4, Nieuwerbrug

CONTACTPERSONEN

Esmée Dirkse

edirkse@automotiveinsiders.nl

 

Uitnodiging:
kennissessies Internationaal
Ondernemen & Verzekeren

 

Beste Jan,

Veel ondernemers denken het, maar weinig ondernemers doen het: ondernemen in het buitenland. Vaak laten ze zich tegenhouden, omdat ze niet goed genoeg op de hoogte zijn van bijvoorbeeld de lokale wetgeving. Zonde, want er liggen zoveel kansen en mogelijkheden! Heb jij wel eens nagedacht over internationaal zakendoen of doe je al zaken in het buitenland? Wat is hierbij belangrijk? En hoe zorg je dat jouw risico’s goed lokaal verzekerd zijn? We nodigen je graag uit voor één van onze kennissessies Internationaal Ondernemen & Verzekeren, die we samen met onze internationale partners en verzekeraar Zurich organiseren. Aanmelden kan via de buttons onderaan deze e-mail.

België: nog geen 60 kilometer bij ons vandaan, maar toch een wereld van verschil. Bijvoorbeeld op het gebied van aansprakelijkheid van automobilisten. Waar schade op de verzekering in Nederland vaak gelimiteerd is tot 2,5 miljoen euro voor materiële schade en 6 miljoen voor letselschade, is deze in België ongelimiteerd. Handig om te weten als je Belgische medewerkers in dienst hebt met lease-auto’s! Zo zijn er nog veel meer verzekeringszaken en risico’s die je móet kennen als je internationaal zaken doet.

Tijdens onze kennissessie zal allereerst William J. Cremer, Amerikaanse aansprakelijkheidsadvocaat, je alles vertellen over productaansprakelijkheid in Amerika en de invloed hiervan op Europa. Wat kunnen we hier op termijn verwachten qua claims? Vervolgens zijn er verschillende break-outsessies, waar je per land je specifieke vragen kunt stellen over verzekeringen en risico’s in deze landen.

Deze sessies worden gepresenteerd door onze lokale partners vanuit het GBN-netwerk. Bij dit netwerk, waar Schouten Zekerheid lid van is, zijn 5.000 verzekeringsprofessionals uit meer dan 100 landen aangesloten die elkaar ondersteunen op het gebied van lokale risico’s, regels en gebruiken. De sprekers zijn gevestigd in het betreffende land en weten dus als geen ander hoe zakendoen hier werkt. De volgende landen/gebieden zijn vertegenwoordigd bij de kennissessie:

  • België
  • Duitsland (enkel bij de bijeenkomst op 28 maart aanwezig)
  • Frankrijk
  • Oost-Europa
  • Verenigd Koninkrijk

Bij je aanmelding (buttons onderaan deze e-mail) kun je aangeven in welke landen je interesse hebt of welk ander land je eventueel nog zou willen spreken. Bij genoeg interesse proberen we ook de partner uit dit land bij de kennissessie te betrekken.

Voor wie?
De kennissessie is voornamelijk interessant voor ondernemers die internationale ambities hebben of deze ambities al aan het realiseren zijn en in het bijzonder voor ondernemingen die producten exporteren of verkopen in de VS. Daarnaast ook voor HR-managers, bedrijfsjuristen, business development managers en CFO’s. Heb je mensen in je netwerk voor wie deze sessie (ook) interessant is? We verwelkomen jouw relaties graag als onze gast.

Sprekers
William J. Cremer is de spreker van het hoofddeel. De break-outsessies zullen verzorgd worden door sprekers vanuit het GBN-netwerk van de volgende bedrijven:

Kosten
Aan het bezoeken van onze kennissessies zijn geen kosten verbonden.

Data en programma
De kennissessie vindt plaats op 2 data op verschillende tijden:

28 maart

  • 14.30: ontvangst.
  • 15.00: William J. Cremer over productaansprakelijkheid.
  • 16.00: break-outsessies deel 1.
  • 16.30: break-outsessies deel 2.
  • 17.00: borrel.
  • 18.00: einde bijeenkomst.

30 maart

  • 07.00: ontvangst met ontbijt.
  • 08.00: William J. Cremer over productaansprakelijkheid.
  • 09.00: break-outsessies deel 1.
  • 09.30: break-outsessies deel 2.
  • 10.00: einde bijeenkomst.

Wil je allebei de sessies volgen zodat je de break-outsessies van meer dan 2 landen kunt bezoeken? Natuurlijk ben je bij beide kennissessies welkom.

Locatie
De kennissessies vinden plaats bij het VNAB kennis- en ontmoetingscentrum. De adresgegevens zijn:

VNAB kennis- en ontmoetingscentrum
Gebouw de Nieuwe Boompjes
Boompjes 251
3011 XZ Rotterdam

Parkeren kan in parkeergarage de Boompjes (Terwenakker 18, gelegen direct achter het pand) of in parkeergarage Erasmusbrug (Gedempte Zalmhaven, ongeveer 7 minuten lopen). Vooral bij de middagsessie is het aan te raden om tijdig te komen in verband met het aantal beschikbare parkeerplekken.

Vragen?
Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via marketing@schoutenzekerheid.nl of 010 – 288 49 57.

Graag tot ziens op 28 of 30 maart!

Met vriendelijke groet,
Schouten Zekerheid

Wilco de Haan

 

Aanmelden voor 1 maart 2017
Je kunt jezelf aanmelden voor één van de kennissessies via de groene button. Als je een introducé meeneemt, dan kun je deze via de oranje button aanmelden.
Mijzelf aanmelden

 

Introducé aanmelden

 

Beste adviseur,

Op 21 juni organiseert VVP voor de 3e keer de Dag van het Topadvies, wederom in Leusden. Hét event voor de financieel adviseurs staat volledig in het teken van kennis, inspiratie, best practices en dialoog.
Met o.a. Bertjan Scheepbouwer (directeur Lukassen & Boer) over succesvol ondernemen met hart en ziel. “Ik heb het nog nooit gedaan… dus ik denk dat ik het wel kan!“ Deze beroemde uitspraak van Pippi Langkous is het motto van Bertjan. Piet Mars spreekt over krachtig leiderschap. “Ik geloof niet in een sterke hiërachie. Je moet leiderschap niet opleggen. Leiderschap moet in de koffie, thee, suiker van je organisatie zitten. Het bepaalt de identiteit van je bedrijf.”
Kies en volg 2 van de 6 praktijkgerichte dialoogsessies met de vakexperts.

 

Cultuurverbetering advieskantoren

Jack Vos
(Luyten Adviesgroep)

 

Nieuwe positionering advieskantoren

Bob Klijn
(Herenvest)

Naar een betekenisvol advieskantoor

Jelle Bartels  (Next Step Factory)

 

Compliance, de weg naar topadvies!

Silvia Janssen (Oostdam & Partners)

Voorbereid op een juridisch veranderende wereld

Robin van  Beem (Polis Advocaten)

 

Maak kansen bereikbaar

Björn Bierhaalder (MCH Consultancy)

Al 2 jaar op rij werd de dag door uw collega-topadviseurs gewaardeerd met het cijfer 9! Ook dit jaar bieden we een excellent programma.
Kom naar de Dag van het Topadvies op woensdag 21 juni  in Leusden.
De kosten voor deelname aan dit event bedragen € 75,-  voor VVP abonnees en € 125,- voor niet-abonnees. Kijk hier of via onderstaande button voor meer informatie en aanmelden.

 

Graag tot ziens op 21 juni aanstaande

Hartelijke groet,
Willem Vreeswijk

 

Informatie en aanmelden voor de Dag van het Topadvies

 

 

Wilt u geen berichten meer van VVP ontvangen, laat het ons weten.

3

 

 

Indien u dit bericht van CMS niet goed kunt lezen of de links werken niet, bezoek dan de webversie van dit bericht.

 

CMS | seminars Litigation & Insurance 2017

 

 

Save the date | seminars Litigation & Insurance 2017
Geachte heer Van Stigt Thans,

Graag attenderen wij u op een nieuwe reeks seminars die de Praktijkgroep Litigation & Insurance in 2017 organiseert voor personen werkzaam in de verzekeringsbranche. Ook dit jaar verzorgen we de seminars samen met een aantal andere partijen waaronder AON, Crawford, Paragon, Lloyds en Cunningham Lindsey.

Aan het Cross border Insurance seminar op 22 mei a.s. dragen bovendien een aantal van onze CMS kantoren bij. U heeft dan uitgebreid de gelegenheid vragen te stellen aan advocaten werkzaam in de verzekeringsbranche uit onder meer Duitsland, Luxemburg, België en de UK.

Wilt u onze seminars bijwonen?

Noteert u dan vast de data in uw agenda door op de bijeenkomsten hieronder te klikken.

Data Titel
20 april 2017 Omgaan met cyberrisico’s
22 mei 2017 Cross border Insurance seminar
08 juni 2017 Productaansprakelijkheid
21 september 2017 Bestuurdersaansprakelijkheid / D&O
23 november 2017 Aansprakelijkheid, Verzekering & Schade

 

Registreer

U kunt gebruik maken van de vooraanmelding door u te registreren via onderstaande button. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Graag tot ziens op onze seminars.

Met vriendelijke groet,

Praktijkgroep Litigation & Insurance

Contact
@CMS_LawTax
LinkedIn
Website
Mail
Evenementdetails
20 april 2017
22 mei 2017 (afwijkende tijden)
08 juni 2017
21 september 2017
23 november 2017

14:30 uur – 17:30 uur

Locatie:
CMS Utrecht
Newtonlaan 203
3584 BH Utrecht
Route | Google Maps

Registreer

Opleidingspunten     Deel dit bericht

Twitter
Mail

 

 

 

 

Programma
14:30 uur Ontvangst
14:45 uur Presentaties
17:30 uur Borrel

 

 

Contact
Bas Baks
Advocaat | Partner
T +31 30 2121 202
E bas.baks@cms-dsb.com
Leonard Böhmer
Advocaat | Partner
T +31 30 2121 710
E leonard.bohmer@cms-dsb.com
Eva Schothorst-Gransier
Advocaat | Partner
T +31 30 2121 142
E eva.schothorst@cms-dsb.com
Danny Theunis
Advocaat
T +31 30 2121 646
E danny.theunis@cms-dsb.com
Robbert van Brakel
Advocaat
T +31 30 2121 334
E robbert.vanbrakel@cms-dsb.com
Mirjam Vastenholt
Business Development & Communications
T +31 30 2121 598
E bdc@cms-dsb.com

 

 

Evenementenagenda
15/02/2017 Actualiteiten Omgevingswet
13/03/2017 Actualiteiten Burgelijk Procesrecht
17/05/2017 Capita Selecta Ondernemingsrecht

 

 

Focus
10 Things Every Insurer Should Know

The 2016 edition of 10 things every insurer should know is now available to download. In this updated publication, our European lawyers compare and contrast 10 key insurance issues across many of the jurisdictions in which we operate.

10 things every insurer should know

 

 

Al onze services in één overzicht
CMS online services: Your World, Our Focus
In één oogopslag een overzicht van onze online diensten? Met het nieuwe online services platform hebben bezoekers direct toegang tot de diensten die CMS biedt. Cliënten hebben daarnaast toegang tot een groot aantal cliëntgerichte diensten, zoals ‘CMS Collaborate’ (client portals).
Bezoek CMS Online Services Platform
Expertise
Insurance
CMS adviseert u en staat u bij in procedures over de relevante wet- en regelgeving en de consequenties voor uw product- en dienstverlening. Wij staan zowel (buitenlandse) schade- en levensverzekeraars bij als ondernemingen. Lees meer

 

 

Save the date
14 februari 2017