Claims Corporation Network breidt Europees netwerk uit met kantoren in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen


Claims Corporation Network (CCN), de Europese TPA Claims Management Service Provider heeft haar internationale bereik uitgebreid met een viertal kantoren in Duitsland (Düsseldorf), Lille (Frankrijk), Oostenrijk (Wenen) en  Gdansk (Polen). Hierdoor is het totaal aantal eigen vestigingen binnen Europa op acht gekomen. Van daaruit worden grensoverschrijdende claimswerkzaamheden verricht voor Europese verzekeraars, intermediairbedrijven, leasemaatschappijen, fleetowners en overheden. 


De expansie vloeit voort uit de gestage groei van CCN in 2018, die volgens CEO Cees Werff mede is toe te schrijven aan de kenmerkende klantenservice van CCN, waarbij nieuwe digitale technologieën en innovaties de onderlinge communicatie verder hebben versneld en verbeterd.


In Duitsland heeft CCN een nieuw kantoor geopend in Düsseldorf ter verdere verbetering van de dienstverlening aan klanten op de lokale markt, onder meer door het ontwikkelen van een innovatief platform voor de afhandeling van Europese transport en logistieke claims volgens CMR-condities. Voor deze line of business heeft CCN een volledig geautomatiseerd i-Report platform ontwikkeld waarbij de claims van begin tot het eind digital worden afgehandeld.

In Polen heeft CCN via haar nieuwe vestiging in Gdansk een geïntegreerd automotive claimsplatform ontworpen, specifiek ontwikkeld voor de Poolse markt. Tot slot is CCN in Oostenrijk vanuit haar nieuwe vestiging in Wenen van start gegaan met de afhandeling van grensoverschrijdende MTPL (Motor Third Party Liability)-claims, en is de nieuwe vestiging in Lille gestart met een specialistische dienst gericht op de ondersteuning van klanten met grote voertuigportefeuilles in heel Frankrijk.

Als reactie op de uitbreiding zegt CCN’s CEO Cees Werff : “De opening van de nieuwe kantoren past in de buy-and-build-strategie van CCN om verder uit te groeien tot een leidende Europese InsurTech serviceprovider, die klanten state-of-the-art technologische maatwerkoplossingen en innovaties biedt door middel van het zelfontwikkelde i-Report platform, waarbij de administratieve rompslomp van een eigen backoffice achterwege blijft voor de klanten. Bij CCN zijn wij er van overtuigd dat we met deze expansie klaar zijn voor een volgende stap in het bouwen en ontwikkelen van duurzame platforms en ecosystemen om elk type schadeclaims snel en adequaat, van begin tot eind, af te wikkelen.”