Sedgwick heeft de komst aangekondigd van een nieuwe residential property claims technology model, dat is ontworpen om claims met een lage complexiteit sneller af te handelen zodat claims sneller worden afgehandeld en zo polishouders beter kunnen worden geserviced en de klantervaring kan worden verhoogd.
Polishouders zullen volgens Sedgwick ‘profiteren van een eenvoudige web-based intake en de gemoedsrust die gepaard gaat met veilige, betrouwbare en intuïtieve technologie’. Met enkel een mobiel toestel kan een claim worden ingediend, schade worden gedocumenteerd, getroffen gebieden worden opgemeten, herstellingen worden aangevraagd en het proces worden afgerond in minder tijd en met minder gedoe. Voor schade-experts is de tool een ideale oplossing om te reageren op personeelstekorten of pieken in het schadevolume. Schikkingsaanbiedingen worden bepaald met behulp van een real-time beslissingsmotor die de polisdekking en de beste schattingen van reparaties in de branche evalueert – waardoor schaderegelaars efficiënter kunnen werken en meer mensen kunnen helpen.
“Met de nieuwste technologische oplossing van Sedgwick hebben we geprobeerd de uitdagingen van hoogvolume, laagcomplexe claims aan te pakken – inclusief cyclustijd – en tegelijkertijd een grote impuls te geven aan de klanttevredenheid, die kan achterblijven wanneer de middelen van de schaderegelaar beperkt zijn”, zegt Mason Bartleson, vice president, process design en operational excellence bij Sedgwick. “Het resultaat is een end-to-end management systeem dat gebruik maakt van onze slimme triage technologie en een onafhankelijke prijsdatabase om schades met weinig contact snel te behandelen. Verzekeraars kunnen deze niet-complexe schades efficiënter en in minder tijd verwerken dan met traditionele schadebehandelingsmethoden.”
Naast het doen van schaderegelingsaanbiedingen, kan deze nieuwste technologie ook doorverwijzingen geven voor herstel en reparaties via het Sedgwick netwerk van reparatieoplossingen. Een polishouder kan het aanbod accepteren of Sedgwick verzoeken om verdere beoordeling door het juiste reparatieteam. Als de schade omvangrijk is en de polishouder zijn huis moet verlaten, kan het tijdelijke huisvestingsteam van Sedgwick helpen bij het snel vinden van geschikte huisvestingsmogelijkheden.
“De ondersteuning van een ervaren schaderegelaar is altijd een kenmerk geweest van de klantenservice van Sedgwick”, aldus Bartleson. “Door een eenvoudige intake te combineren met een snelle afhandeling en de mogelijkheid om contact op te nemen met een schaderegelaar voor assistentie, kunnen we claims snel en accuraat blijven afhandelen.”