Fred de Jong organiseert vierde ProfCollege op 3 april a.s.: ‘Benut de waarde van financieel advies

Dr. Fred de Jong organiseert op woensdag 3 april a.s. voor de vierde keer een editie van zijn ProfCollege. Daarin gaat hij het hebben over de waarde van financieel advies in een veranderende markt. Het evenement vindt van 14.00 tot 17.00 uur plaats  in Residence Rhenen  in Elst (U)/Rhenen.

Over de keuze van het thema zegt hij: “De behoefte aan goed financieel advies neemt de komende jaren toe. Zowel voor consumenten als het MKB. Maar de invulling van financieel advies verandert fundamenteel. Hoe kun je daar als financieel adviseur op inspelen zodat je de waarde van je financieel advies zo optimaal mogelijk kunt communiceren? Dat is het centrale thema van mijn vierde ProfCollege. Ik ga het hebben over de waarde van financieel advies in een veranderende markt en leg ik uit hoe je die waarde richting je klanten beter kunt benutten.” 

Om als financieel adviseur ook in de toekomst relevant te blijven voor je klanten is het volgens De Jong zaak om de actualiteit te omarmen en je businessmodel aan te passen. Tijdens het Profcollege komen onder meer de volgende actualiteiten aan bod:
De behoefte aan financieel advies bij consumenten en MKB-ers:
Hoe kun je je aanbod als financieel adviseur daarop afstemmen?Actieve provisietransparantie: Hoe communiceer je je toegevoegde waarde als je transparant moet zijn over provisies?
Doorlopende zorgplicht: hoe pas je je businessmodel aan om te voldoen aan de zorgplicht?
Fintech: Hoe kun je je onderscheiden van robotadviseurs en andere fintech toepassingen? 
Maatschappelijke uitdagingen als verduurzaming, zelfredzaamheid en alternatieve financiering: Hoe kun je jouw klanten hiermee van dienst zijn?
Rol van serviceproviders, volmachten en keurmerken: Hoe kun je deze partijen gebruiken bij het verzilveren van je toegevoegde waarde?
Businessmodel innovatie: Wat is het en hoe kun je dat toepassen op je eigen bedrijf?  

“Aan de hand van deze onderwerpen wordt de waarde van financieel advies geduid en worden handvatten geboden om als adviseur je toegevoegde waarde richting klanten beter te kunnen verzilveren.
Het ProfCollege geeft duiding vanuit verschillende invalshoeken. Aan de hand van een heldere analyse, op basis van praktijkvoorbeelden en (wetenschappelijk) onderzoek wordt aangegeven waar het perspectief ligt voor de financieel  adviseur van de toekomst en hoe je daar zelf invulling aan kunt geven”, aldus Fred de Jong.
De kosten bedragen 125 euro excl. BTW. Aanmelden: fred@freddejong.eu, onder vermelding van naam en factuuradres.